2 mån gammal mobil stulen.. vad ska jag göra?
Hejhej.. är en 19årig tjej, ny mobil i slutet av mars från netonnet, sony ericsson x10i.. Skött den bra och väl, var på en marknad idag dock, åkte radiobilarna och mobilen råkade glida ur fickan, för dom smällde på rätt bra så jag tappade kontrollen över bilen nästan... Kände väl att det hände men fick ont i armen samt sidan av kroppen då dom höll på och smälla, sen kom fler och fler in i mig, ja ni vet hur det är . . Sen var tiden slut, jag gick ut och efter en minut så kom jag på att mobilen gled ur fickan ju. Småsprang dit igen, den var inte där. Det var inte överdrivet mycket folk heller, mest småbarn och sedan de 2 utländska ägarna då. Letade i bilarna men var ingen i dem, frågade ägarna men de kunde knappt engelska eller svenska men de letade pyttelite men körde sen bara vidare med jobbet de hade, sa att jag skulle flytta på mig så de kunde köra vidare med bilarna så de andra fick åka.. Polisanmälde det, ringde även operatören och spärrade den. Ägarn av tivolit kunde inte heller göra så mycket mer än att fråga dem om de sett någon mobil och säger de nej så kan man inte göra mycket mer än så tyvärr....
Sitter här nu och vet inte vad jag ska göra.. Försäkring går väl knappt vid det här laget om den är stulen? Och hur stor är risken menar jag att den kommer in till polisen...... Bara att köpa ny eller hur hade ni gjort?
Anklaga mig inte för att vara en slarv, aldrig hänt förr, inte en repa på den heller.. Ett misstag. Hjälp