• Anonym (berg-och-dalbana)

Träffat en ny "för tidigt" efter skilsmässan - nu paus - behöver stöd!

Detta blev extremt långt!! Men snälla, läs, jag behöver verkligen feedback!!

Jag och min man separerade i höstas på mitt initiativ, då turades vi om att bo i huset med barnen (2,5 och 3,5år). Jag hade en etta nära jobbet när jag inte bodde i huset och min man ett rum hos en släkting... Relationen mellan oss gick från dålig till ok och vi gjorde ett försök genom att resa bort tillsamman i feb och därefter på prov bo ihop igen med nån dag paus emellanåt... Det slutade dock i skilsmässa, och vi skickade in ansökan i mars, så i september kommer vi kunna få igenom den slutligt. Jag har nu ett radhus nära gamla huset som exmaken behåller, och allt känns som en bra lösning, vi kommer också bra överrens i nuläget...

Kan nämna ett en stor faktor som bidrog till skilsmässan var att jag hade fått känslor för en annan man, en kollega som var betydligt mycket äldre och singel, men det blev aldrig något eftersom mina känslor inte var besvarade... Det spelade dock ingen roll för mig angående mitt äktenskap, jag hade vaknat upp och insett att jag levde ett fejkat liv! Ville mycket hellre leva ensam med barnen på halvtid, än i något som var en lögn... Jag hade tappat bort mig själv, som säkert så många andra under småbarnsåren, men detta hade jag hoppats att ensamtiden i höstas skulle råda bot på, och att jag skulle börja känna längtan efter min man! Men INGET! Jag mådde otroligt bra på egen hand, nästan så jag skämdes för det... Mycket ältande av känslor och tankar har det förstås varit, och det har varit jobbigt, men efter att beslutet var taget kände jag bara lättnad!!

Nu till den verkliga orsaken till detta inlägg, om nån orkat läsa så långt...

I april så fick jag tipset om en internet-dating-sida av en gammal bekant som jag av en händelse chattade lite med på facebook... Så jag tänkte, "äh, va fan! Kan ju va kul att testa iaf!" Skrev en ärlig presentation om att jag var nyskild, hade småttingar, inte visste vad jag sökte, att jag kanske gav mig ut i detta för tidigt osv...

Fick många mail i stil med "Hej sötnos, vad gör du ikväll då?". Och de gick bort direkt!! Ingen fantasi där inte... Sen en dag så fick jag ett mail ifrån en kille som skrev att han kände igen sig i min situation, befann sig också under prövotiden för skilsmässan att gå igenom, hade barn... Visade sig dock att han hade blivit lämnad, så lite olika var det ju... Men vi mailade varann fram och tillbaka iaf, så mycket som stämde mellan oss! Blev kanske 3 mail var varje dag!! Sen bytte vi nummer, smsade massor varje dag! Bestämde att vi skulle ses och ett par dagar före dejten ringde han och vi pratade i flera timmar, likadant nästa kväll... Så jag behöver väl inte tillägga att sömnen blev lidande..! Men det märkte jag knappt, var så inne i alltihop... Från första mailet fram till "dejten" visade det sig bara vara 2v när vi kollade för nån vecka sen, kändes som en evighet och att vi kände varann väl redan...

Jag hade dock en oro inför dejten, att jag inte skulle känna nån dragning till honom i verkligheten, det var liksom för bra för att vara sant... Men vi skulle ju bara ses som vänner, så jag försökte inte tänka på det! Av olika anledningar med barn och så, så träffades vi hemma hos mig första gången.. Skulle setts på ett fik, och inte så smart säkert att bjuda hem nån så, men det var det eller att vänta... Så då blev det hemma hos mig! Snacka om att jag var nervös! Messade honom nåt om fjärilarna i magen, och fick tillbaka ett mess om att han kände det som en örn i magen, så visst var han också nervös!! Kändes konstigt precis när han kom, och lite under tiden jag fixade fika... Lite spänt i soffan också när vi började fika, och sen kysstes vi och det var totalkört!! Jag var såld! Helt jävla såld! Vi gjorde inget mer än kysstes och smektes eftersom han inte kunde stanna över natten, och vi gärna ville försöka vänta... Men han åkte väl inte förrän runt 01, så en jädrans massa hånglande blev det, vi betedde oss som tonåringar fast vi är dryga 30 båda två!!

Träffades igen nästa kväll, jag hos honom, massa hångel, sov inte över... Sen ett par dagar utan att ses, vi hade våra barn båda två. Sen sov jag över! Ska jag gå in på detaljer så kan jag faktiskt säga att jag var lite orolig över storleken! Har aldrig tidigare kunnat stämma in i "storleken har ingen betydelse", för det tycker jag visst att den har! Men mannen i fråga har en ganska smal, inte jättekort men kortare än min exman. Men det spelade ingen roll!! När känslorna var med en, och mannen visste vad han höll på med, så spelade det faktiskt ingen roll och det trodde jag aldrig att jag skulle få höra mig själv säga!! Och så skadar det ju inte att han är en GUD på oralsex, om man nu ska prata sex...

Hur som helst så fortsatte vi att ses, och spenderade ett drygt dygn tillsammans förra helgen... Söndagen blev dock lite konstig, för hans ex började skicka mess angående framtiden och bråkade rejält med honom! Hon hade börjat med det lite smått några dagar tidigare, men sen hade det blivit värre och värre... Jag märkte på honom att han tog mycket illa vid sig (som sig bör), och hade svårt att fokusera... Han lämnade av mig hemma strax efter det, och begav sig hemåt... Vi pratade under kvällen, kan var verkligen inte i form, jag ville trösta och ge stöd med det var svårt när man var en bit bort... Han ville vara själv och tänka...

Detta utspel från exet resulterade iaf att han vaknade upp ur sitt lyckorus gällande vår nyinledda relation, och påminde sig själv om att han faktiskt inte hade velat inleda något med nån ännu... Tanken var vänskap från hans sida, men han hade ryckts med pga snabbt stegrande känslor och intresse! Säg det som inte klaffade! Han ville inte tillåta sig själv att känna, han var rädd att bli bränd... Hans känslor för mig hade blivit så starka att han inte längre kunde tygla dem till nåt annat än att ge sig hän totalt eller att bryta! Han valde att bryta!

Jag behöver väl inte tillägga att mina känslor var/är minst lika starka! Men jag förstår honom när jag tänker med hjärnan, men hjärtat hänger inte med... Han ringde samma kväll som jag skrev om ovan, ett par timmar efter att vi pratade den tidigare gång, och meddelade att han måste avsluta... Just då blev jag inte så chockad, hade haft nån känning under em... Men sen på måndagen visste jag inte var jag skulle ta vägen, skrev då ett mail, fick ett svar då han förklarade allt det känslomässiga. Det hade han inte gjort på telefon, då hänvisade han mest till att han inte klarade av de svängningar i känslor som det innebar att må bra med mig ena stunden och bli nerdragen i skiten av sitt ex andra stunden... Samt att han behövde lägga tiden på huset.

Det mail jag fick orsakade iaf en enorm känslostorm hos mig! Jag hade inte insett att jag kände så mycket!! Helt otroligt med tanke på att det då var 4v från första kontakten, vi hade bara träffats irl 2v!! Jag blev iaf så tagen att jag inte kunde få ner ett vettigt svar på mailen, jag smsade istället och frågade om vi kunde ses, och det var helt ok för honom! Vi sågs hos mig kvällen efter, och det var helt enormt! Vi kramade om varann så hårt man bara kan, pratade om känslor så uppriktigt som jag aldrig tror jag gjort förut, vi kysstes lite, vi skrattade och grät, kramades igen, pratade, pratade, pratade... Vi är båda vana att låta känslorna styra, fast man inte "borde", men denna gången kände han att det måste bli hjärnan som styr denna gången... Ett klokt och moget beslut, och han är verkligen stark i detta, jag brukar vara stark men vill inget hellre än att ta kontakt med honom...

Det är där det stora problemet ligger just nu! Att jag inte vet hur jag ska bete mig i detta! Vi har sagt att vi ska hålla kontakten via sms och telefon, men att han ska få ta dem kontakten... Jag har dock "råkat" skicka nåt sms ändå, och det känns inte bra... Jag vill ju att han ska kunna lita på mig, att jag håller vad jag lovat angående kontakten... Han fråga specifikt när min skilsmässa går igenom, det är ju i september vi kan ansöka slutligt, han i augusti. Tror han har det som sikte just nu... Vill gärna prata om allt, men han måste ju få vara den som ringer... så mycket som inte blev sagt den där kvällen trots att vi pratade så mycket!

Oj, va långt detta blir... Ni som läst ända hit märker att jag verkligen har ett behov av att reflektera och prata om detta! Och jag håller på att tjata hål i huvudet på min vänner... Skriver här nu för att kanske få en annan syn på det hela från nån som inte känner mig... Hoppas på det iaf!

Jag tänker iaf alldeles för mycket på honom som det känns, önskar jag kunde fokusera bättre på annat... Har mängder av saker att göra, men tankarna finns där ändå... Tänkte ett tag ta bort min profil från datingsidan precis som han gjorde, men ångrade mig... Har kontakt med ett par andra killar den vägen just nu, och tänker att jag kanske behöver det för att få ett annat fokus.. Men riktigt rätt känns det inte! Hur hade ni gjort med det? Jag har iaf varit ärlig mot dessa med mitt känsloläge... Och jag och min förälskelse har ju inte lovat varann nåt, snarare tvärt om...

Frågan är ju om det är för tidigt att träffa nån? Att det gick för fort och paus var enda alternativet för att det skulle kunna bli nåt i framtiden? Man spekulerar ju så man blir galen...!

Nu får jag ge mig med skrivandet, får istället svara om nån vill veta nåt mer specifikt...
  • Svar på tråden Träffat en ny "för tidigt" efter skilsmässan - nu paus - behöver stöd!
  • Lykkorus

Jag vet inte riktigt vilket råd jag ska ge. Det låter jätte fint, den kontakten ni fick är så vacker. Men vad vet jag, jag är bara 19 år och vet inte särskilt mycket om livet egentligen även om jag gärna vill tro att jag gör det. Flört Jag vill säga att det ni hade var alldeles för fint, vacker och kärleksfullt för att släppa taget om men samtidigt så kanske det smarta är att tänka med huvudet och inte med hjärtat och se vart det leder, det kan bara tiden visa. Jag sitter här och får inte fram ett ord, om jag var du hade jag inte velat ha något annat än han, han, han... Mitt råd får nog bli att försöka stänga av känslorna, gå vidare och se vad som händer med tidens gång.

Tack för ditt svar!

Nej, när man är 19 vet man kanske inte så mycket som man tror... Eller så gör man det! Kanske är det fel att låta dåliga erfarenheter styra för mycket... När man är så pass ung som du är så har man ju oftast inte varit med om så mycket att ta lärdom av...

"det kan bara tiden visa", jo så är det väl... Dessa ord har både han och jag uttalat ett flertal gånger både i skrift och ord... Och jag har hört de orden från alla andra.. Och visst är det så det är, men det är också det som är det svåra att ta in! På ett vis vill jag bara att sommaren ska vara över, att våra skilsmässor ska vara helt klara. Denna sommar som jag sett fram emot så...! Nu vill jag bara att den ska försvinna bort...Från början hade jag sett fram emot en sommar på egen hand, delvis med barnen förstås, men delvis helt själv. En tid att samla krafter och styrka! Kanske en tid för romans... Sen träffade jag M, och vi konstaterade att de 3v semster vi hade var, låg precis samma veckor! Som sagt, så mycket stämde, till och med en sån sak som semstern... Vi hade inte planerat nåt, men tanken låg väl i luften om att inte heller det var en tillfällighet och att man borde ta vara på läget... Men det ändrades som sagt!

Både jag och M har konstaterat att vi inte vill kasta bort detta, att det var för fint för att inte ta tillvara på... Men vad gör man när omständigheterna säger annorlunda? Visst kan man vänta och se... Men vad gör det med ens känslor? Kan det verkligen bli samma sak sen då..? Många såna tankar snurrar i mitt huvud... Jag hade helst önskat att vi klarade att sakta ner, att kanske ses nån gång varannan vecka, prata med varann ett par ggr/vecka och se vart det bär... Men det kan vi nog inte! Det är iaf så vi resonerat... Då kommer vi bara att kasta oss över varanna igen! Så intensivt kommer det att bli! Men utan kontakt... vad händer då?

Nu har vi ju sagt att vi ska hålla kontakten, och han kommer höra av sig... Men som han skrev i hans allra sista mail så kommer han att vara medvetet försiktig när det gäller kontakt! Och han hoppas att jag kan ta det.. Kan jag det är frågan? Jag vill ju inget hellre än att messa honom om småsaker som händer runt omkring! Berätta vardagssaker som hänt, bara tala om att jag tänker på honom etc. Så jag får slå mig själv på fingrarna och bita mig i tungan flera gånger varje dag för att inte ta kontakt! Då hjälper det iaf lite att skriva av sig här eller att prata med vänner... Jag har raderat hans nummer ur mobilen för att det ska bli lite krångligare att ta kontakt iaf... Han finns ju i historiken i telefonen, eller på eniro, men det är iaf ett steg längre bort, så jag hinner tänka lite till... Har skrivit ett flertal mess som ligger under utkast i mobilen... Känns lite lättare att få skriva dem iaf...

Nu låter jag verkligen som besatt! Det är jag väl inte... Finns faktiskt delar av dagen som jag inte tänker på honom! Men när jag väl tänker så blir det intensivt!

Nån annan som varit med om liknande? Kan det bli nåt långvarigt av nåt så intensivt?

• Lykkorus

Jag hade en pojkvän i tre månader som allting bara kändes sådär perfekt med och det tog mig två år att glömma honom. Han är fortfarande finast i världen och jag tänker ofta på honom, men numer är det lättare att inte skicka ett hej och fråga hur han mår. Detta är i och för sig lättare i och med att han är en idiot som var otrogen mot mig och han är själv inte längre särskilt intresserad av kontakt. Jag kan förstå att det blir svårt när han finns så nära, bara ett sms bort, men ändå så långt bort.

Jag träffade också honom efter att ett längre förhållande på två år tagit slut, och bara efter två veckor så tyckte han att vi var ett par och han verkade jätte fin så jag hängde bara med på det utan att riktigt själv veta vad jag kände. I tre månader var han mitt allt, hur jag än mådde så tog han alltid emot mig med öppna armar. Han såg att jag mådde dåligt långt innan jag själv märkte det, och jag som alltid fått höra att jag är stoneface blev ju genast alldeles för förälskad.

Han jobbade jämt och ständigt, var ledig en helg i månaden och de helgerna så var han upptagen varenda minut och det håller inte i längden så han gick in i väggen. En kväll när han skulle ringa mig och säga godnatt så fick jag istället ett sms om att han sitter på ett flygplan påväg någonstans och att han kommer vara borta en tid och han behöver en paus. Då rasade min värld samman. Sedan hade vi paus en månad och då fick jag reda på att han under den tiden träffat någon annan trots att han själv varit väldigt noga med att vi skulle vara trogna varann.

Vad jag skulle komma till är att jag må vara ung och inte särskilt erfaren men som sagt, de tre månaderna med han tog mig minst två år att glömma. Han är fortfarande den bästa jag träffat i mitt liv, trots otroheten. Han hade så mycket fint, vi hade så mycket som stämde. Han kände mig bättre än jag kände mig själv. I två år gick jag och hoppades på ett sms där han sa att han ångrat allt, att han varit en idiot och det ska ju vara vi. Men det kom aldrig. I två år så satt jag ibland och saknade han så mycket, och ett sms var ju så lätt att skicka. I två år så kämpade jag varje dag med att inte skicka det där smset.

Lösningen på det hela, när jag ville berätta vardagliga saker som du säger, blev att jag tänkte mig att jag gjorde det. Om jag haft en dålig dag berättade jag för han, fast via mina tankar. En bra dag var han såklart också tvungen att höra allting om. Det kan låta konstigt, men jag har fortfarande den där "låtsas pojkvännen" som jag reflekterar över saker med. För ibland känner jag mig ensammast i världen utan någon, och istället för att ha en pojkvän bara för sakens skull så mår jag bra av mina vänner och när jag vill ha en famn att krypa ner i och berätta om dagen så tar jag en kudde och min låtsaspojkvän. Jag skrev också sms, som aldrig blev skickade. Eller så blev de skickade, men till min egen mobiltelefon. Det är svårt, men ibland måste man låta bli.

Långvarigt? Kan bli. Behöver inte bli. Allting är ju vad man gör det till. Jag höll ju i för hårt och alldeles för länge i min...

Hej igen... Ja, det är inte lätt med kärlek oavsett ålder! Du måste varit väldigt ung när du var i det tvååriga förhållandet om du därefter sörjt den andra i mer än två år... Hoppas iaf att du gått vidare nu, och det låter det ju som! Skönt för dig!

Jag har faktiskt valt att forsätta "leta" på datingsiten, och har hittat en ny trevlig man som jag har kontakt med... Vi har skrivit några långa mail till varann, och kommer säkert ses framöver om inget oförutsett inträffar med M! Det är väl kanske inte så bra att glömma en med hjälp av en annan, men just nu verkar det vara det enda som gör att jag släpper delar av mitt fokus på M... Så jag behöver det för att hålla mig flytande i allt annat runt omkring! Lura nån vill jag absolut inte göra, så jag har varit ärlig med B (den "nye") och talat om läget med M... Han tog beslutet att han trots det ville fortsätta vår kontakt, att han var villig att ta den risken... Så visst verkar det finnas många fantastiska män där ute, och flera av dem verkar faktiskt vara intresserad av just MIG! Och det är i sig en rätt härlig känsla...

Får väl se vart tiden bär... När jag lyckas skingra tankarna och inte tänka på honom på ett för djup plan, så är det helt ok med situationen som den är... Men om jag börjar gräva ner mig i tankarna så blir det värre!  Då undrar jag vad sjutton vi håller på med som inte tar tillvara på det vi hade!! Men det var ju hans beslut, och jag måste respektera det och ge honom tid, annars kommer det aldrig att finnas en vettig chans... Sen får som sagt tiden visa vart jag är känslomässigt om han en dag tänkt klart och vill ha mig..!

Oavsett om han tar kontakt innan eller ej, så tänkte jag köpa honom en födelsedagspresent! Han fyller år om ett par veckor, och jag tänkte köpa 3 mörkröda stora rosor och en skiva med ett band jag vet han gillar, åka förbi honom på vägen till jobbet och sätta dem vid dörren, han börjar tidigare än mig... Vill inte skicka blomsterbud, dels för att jag vill se blommorna med egna ögon så de är vad jag tänkt mig, och dels för att jag vill ha med den där presenten... Jag kommer nog skriva ett kortare brev också, men frågan är om jag vågar mig på att bjuda ut honom på nån grej utanför hemmet. Typ restaurang, bio eller liknande... Hade i så fall bara tänkt skriva att "kom dit och dit, den tiden, det datumet, om du vill träffa mig igen..." Men är det dumt tro? Detta som jag funderar på nu är ju kanske framför allt om han inte hört av sig, om han gjort det så beror det ju på hur samtalen har utvecklats... Men rosor och skiva ska han iaf få!

• Anonym (Mrs X)

För tidigt. Ta hand om dig själv och barnen. Slicka dina sår. Det behöver han med. Ta kontkat med varandra längre fram. Risken är stor nu att handlar om fysisk attraktion och att det ni har gemensamt är skilsmässobiten tror jag.

Skynda långsamt. Särskilt med tanke på barnen. Inte så kul för dem om en ny person strormar in och de knappa förtsått att ni separerat.

Förstår att det är svårt läge, men blir man kär så slår det ju runt helt... ;o) FÖRSÖK tänka förnuftigt... Man som får kalla fötter är det JÄTTEVARNINGSFLAGG på.... Fråga en som vet...

Anonym (Mrs X) skrev 2011-05-23 20:50:51 följande:

För tidigt. Ta hand om dig själv och barnen. Slicka dina sår. Det behöver han med. Ta kontkat med varandra längre fram. Risken är stor nu att handlar om fysisk attraktion och att det ni har gemensamt är skilsmässobiten tror jag.

Skynda långsamt. Särskilt med tanke på barnen. Inte så kul för dem om en ny person strormar in och de knappa förtsått att ni separerat.

Förstår att det är svårt läge, men blir man kär så slår det ju runt helt... ;o) FÖRSÖK tänka förnuftigt... Man som får kalla fötter är det JÄTTEVARNINGSFLAGG på.... Fråga en som vet...

Tack för ditt svar! Bra med olika syn på saken, men jobbigt att läsa...

Jag vill ge en förklaring på allt du skriver, och det känns ju inte som jag ska behöva göra, men så känns det... Visst bör man låta saker ta tid, men för mig har det tagit tid, det har gått drygt ett år sen jag började fundera på separation, är inte det tillräckligt..?

Visst har vi skilsmässobiten gemensamt, det var det som förde oss samman, det som vi började våra samtal med... Men efter hand upptäckte vi att det fanns så mycket mer! Vi väckte sidor från förr hos varann, som nu legat och slumrat under tiden vi befunnit oss i våra äktenskap. Äktenskap där dessa delar av oss inte fått utrymme... Vi trivs med samma saker, har samma smak osv. Visst jämförde vi mycket med våra ex, och insåg att vi var helt olika dem, så där är ju skilsmässan med igen... Men ändå, jag vet inte... Klart man ser det där som är så kanon när man nyss lärt känna varann, de negativa bitarna tar längre tid att se, men så blåögd är jag inte utan att jag vet att de också finns där...

Fysisk attraktion, jo visst! Men jag var så galet nervös första gången vi skulle ses just pga rädslan att jag INTE skulle känna nån attraktion, jag var ju redan smått förälskad... Och det var ju innan vi sågs!

Barnen är det ingen av oss som tänkt blanda in på länge, länge... Vi sågs när vi inte hade dem, och ett par gånger hos mig när mina somnat för kvällen, och han åkte hem innan morgonen...

Jo, man kan nog säga att det slagit runt helt! :-P Men jag gör som du säger, jag försöker faktiskt tänka förnuftigt... Men eftersom det inte går så bra, så har denna nya kontakten med B som jag skrev om i förra inlägget hjälpt mig skapa distans till M. VAd jag vill med det vet jag dock inte... På ett vis hoppas jag att det finns en chans till nåt kanon med B framöver, men på ett vis att det bara ska bli vänskap.. Men det får väl tiden utvisa som med allt annat! Behöver iaf kontakten med B nu, även om det kanske inte är det bästa, men så är det bara...

Får man fråga vad som hände dig med mannen som fick kalla fötter? Denna mannen vågade inte ge av sig känslomässigt ännu, var det lika för dig?
  • Anonym (Mrs X)

Ett år är ingen lång tid... Visst är man olika, men för det flesta tar det längre tid än så att ha bearbetat en sprucken relation. Har man levt tillsammans länge, fått barn och delat allt, så är ett år kort tid att ställa om själ och hjärta.

Jag skrev så här i en annan tråd:

"En separation är en sorgeprocess. Jag separerade från min f.d. man för 2 1/2 år sedan. Han tog intitiativet, vårt barn var mindre än ett år. Det var fruktansvärt. Jag har ett ärr i själen och det tror jag alltid att jag kommer att ha, samtidigt som jag inte kan se hur han och jag skulle ha en gemensam framtid igen. Det är kört. Tilliten är borta.

Att resa sig ur askan tar flera år för de flesta, även om de går in i nya relationer. Risken är stor att man träffar fel partner av fel anledning om man snabbt träffar någon ny. Det är viktigt att ha kommit igenom sorgen när man går in i en ny relation.

När jag precis hade börjat kravla mig över kanten så blev jag kontaktad av en ungdomskärlek som jag fick vara terapeut åt i hans svajiga äktenskap. Och så förklarade han mig sin kärlek. Sen efter några veckor så skulle han inte separera. Till saken hör att han visste vad jag gått igenom.

Den erfarenheten gjorde inte min resa lättare kan jag säga, att när man är som svagast bli kontaktad av någon och utnyttjad på det sättet. Jag har ju inte lättare att lita på en ny partner efter det...

Jag är övertygad om att det är bättre att vänta med en ny relation tills man mår bättre, för det gör man, även om det känns hopplöst länge. Någon gång finns det någon man kan älska och lita på, på riktigt."

Och ja, attraktionen och allt det fanns kvar mellan mig och ungdomskärleken. Jag tror att det var kärleken till barnen som gjorde att han inte avslutade sitt äktenskap snarare än kärleken till frun. Attraktion och många gemensamma nämnare fanns, men det var fel ändå. Fel för att han inte var ärlig, fel för att jag inte kommit tillräckligt långt i min läkningsprocess.

Det är naturligtvis lockande om det kommer en riddare på sin vita springare efter att man gått genom en separation och allt det jobbiga som det för med sig. Det är härligt att se ljuset och känns sig älskad och vacker. Kärleken ÄR underbar! Men för att den ska vara hållbar, så måste det vara två hela människor som möts. Är en eller båda fortfarande för trasig så blir det sällan riktigt bra på sikt, även om attraktionen finns där.

Det låter kanske tråkigt, men att hitta en inre ro och trygghet i sig själv, är så viktigt. Skyndar man långsamt så kommer lyckan så småningom. Så är det för dig också.

Mycket klokt i ditt inlägg, absolut! Klar att man behöver tid att "bli hel"... Men jag känner mig inte särskilt trasig, jag känner mig stark och står på egna ben... Jobbigt förstås med omställningen, och att barnen reagerar som de gör i vissa situationer, och mycket praktiskt som inte är helt klart... Men JAG mår bättre än på mycket, mycket länge! Och jag har planer för framtiden... Såg verkligen fram emot att få en tid utan en man, att bara vara själv ett tag, att fixa och greja i huset utan nån som var i vägen, osv... Men så testade jag datingsiten på skoj, och då hände nåt jag inte var beredd på! Jag hittade en man som jag blev riktigt intresserad av, så pass att jag ville träffas och allt vad det innebar... Började med ens tänka mig samma framtid, men även innehållande kärleken till en man, och den framtiden såg ännu mer angenäm ut!! Den tanken blev jag lite tagen på sängen av... Men hela tiden har tanken varit att jag ska ha MITT, jag vill inte leva ihop med en man på mycket, mycket länge... Viktigt att ha sitt eget även om man spenderar mycket tid i varandras hem...

Visst, det gick väldigt, väldigt snabbt med M. Så snabbt att det förmodligen inte var helt äkta känslor... Hade kunnat bli, det tror jag absolut, kanske fortfarande kan bli. Men det som var så starkt var nog inte helt äkta... Just med tanke på att det inte tog många dagar för mig att inse det...

Nu har jag ju inlett en kontakt med en annan man via samma site, och vi ska på vår första date på lördag! Jag är skitnervös, och om möjligt så känns faktiskt detta ännu bättre! Är jag helt galen nu eller?? Vi ska iaf ta det mycket lugnt, han har lovat att dra ner mig på jorden om jag svävar iväg... Han har varit singel en längre tid, så han har definitivt inga oläkta sår... Inga barn heller för den delen, så inget ex som kan ställa till det... Du/ni tycker säkert att jag är helt knäpp som kastar mig in i nåt igen... Men det känns bra, och då får det vara så! Det är väl smällen jag får ta om det inte går vägen...

Svar på tråden Träffat en ny "för tidigt" efter skilsmässan - nu paus - behöver stöd!