• Liisaan

Passar emmaljunga city korg till min vagn?

Hejsan!
    Vi har fått en vagn av våran sambos morfar.  Han köpte den begagnad och frågade nog inte vad för modell eller årsmodell det är på den. Det enda vi vet är att det är en Emmaljunga. Dock så fanns det ingen liggdel till den utan endast sittdelen. Jättefin är den och vi har valt att behålla den, vi tänkte köpa en liggdel begagnad och trodde då att en hårdlift/mjuklift var dom enda som passade till den. Har kikat på blocket efter en som passar i färgen men har inte sett någon så vi hade ju tänkt köpa den ny i butik om det inte skulle komma en snart.

Vi fick hem vagnen i förrgår och pillade och kikade igenom den igår. Vad vi inte visste innan var att det går att klicka av sittdelen på den och då funderar vi på om en city korg passar till. Vi hoppas att den gör det för då slipper vi tänka på färgkombinationen. Har sett vagnar på blocket och troligen så är det en Emmaljunga classic. Hur som hellst classicens chassi är likadant som vårat och på dom så är det en avklickbar liggdel med. Skillnaden är bara den "Nya" delen som inte sitter på. Våran har dom två "piggarna längst ut" det är den delen som det står press på och den är röd.

Innan vi åker ut och tittar och provar med chassit är det någon som vet om det går? Eller skall vi ge upp det om vi inte hittar en äldre citykorg utan den röda mittendelen på?

• Svar på tråden Passar emmaljunga city korg till min vagn?
  • Anna J01

Ta med eran vagn till en butik (typ babyland) och prova. Det är ju bara säga att ni vill fundera lite om ni hade tänkt köpa begagnad. Det behöver ju inte personalen veta.
     Min syster har en emmaljunga från 2008 och jag har en från 2010. Dom är likadana i fästena så man kan byta liggdel/sittdel fram och tillbaka.
     Men jag vet inte hur det är med dom äldre modellerna. 

Svar på tråden Passar emmaljunga city korg till min vagn?