• EmelieNJ

Vilken amningskudde är bäst?

Hej, undrar vilken amningskudde som ni tycker är bäst? Har ni jämfört med olika? Jag skulle vilja amma i kudden och ha händerna fria, går det eller måste man alltid ha ena armen under? Brukar få ont/kramp i båda armarna, eftersom jag brukar sitta och läsa, och har annars för vana att använda båda händerna när jag läser.

Tänkte om det finns någon som har kraftigare stoppning på ena sidan, så B får liksom en huvudkudde och når upp till bröstet, vet ni om det finns? Samma princip som ett stöd/kudde som finns på vissa musmattor om ni förstår vad jag menar? Vet att det finns amningskuddar som är kraftigare på ena sidan och som en svans på andra, men räcker det?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken amningskudde är bäst?
  • krakel

Ja köpte en ammningskudde då jag fick min stora tjejjj det va DET SÄMSTA köpet helt klart funkar lika bra att stötta upp bebisen med en vanlig kudde under armen på den sidan bebisen ammar...

Har aldrig tyckt att man kan släppa bebisen i den bemärkelsen att man får "händerna fria" men man kan kju iaf
    slappna av och släppa bebisen o dricka lite vatten om man har bra stöd.

testade dock en kompis ammningskdden en sån "hårt" stoppad sak den va mycket bättre än min som va en sydd som en saccocäck med små små kulor i den va väääärdelös---

sååå mit tips är kör på vanlig kudde men om du vill ha en ammningskudde köp en stoppad sak de sitter dessutom lixom runt magen......

• EmelieNJ

Fick också till svar på en annan sida att den forbara var bäst :) Tack för svar!

• 201201232

Jag har från Rättstart, den fungerar ganska bra och om jag lägger benet i skräddarställning under behöver jag inte stötta med armen. Jag sitter ofta så ändå så det känns naturligt för mig. Fungerar bäst i soffan, den är totalt meningslös om man sitter på en vanlig stol. Det går säkert bra att stötta med vanliga kuddar också, men jag har inte lärt mig att lägga dem så att jag får rätt höjd. Beror nog också på vilken kudde man har att stötta med. Använder ofta amningskudden vid vanligt mys och flaskmatning också, min bebis trivs med att ligga på den och vi får bra ögonkontakt och kan träna på att le och sånt. :)

• Egendomligt

Jag har den från Rätt start också, den fungerar bra och är stadig, men jag brukar ändå ha en arm under bebisen. Jag hade vanliga kuddar första veckan, men det blev så krångligt eftersom jag var tvungen att ha flera stycken. Nu när han är lite större (8 månader) fungerar det bättre att improvisera med en vanlig kudde eller ett armstöd, men när han var liten var det guld värt med amningskudden.

Svar på tråden Vilken amningskudde är bäst?