• Anonym (Fundersam)

Sexuell anorexi

Hej Såg ett program igår om sexuell anorexi . Googlade mer om ämnet och är väldigt övertygad om att det är det min sambo lider av. Mkt sex innan vi blev ihop, sen inget. 2 år helt utan sex. Social fobi. Narssistiska drag. Blivit ratad av sin mor som barn. Jag kan inte ens nämna ordet sex för honom för han blir vansinig. Snälla någon finns det någon som vet mer om ämnet eller lever med en person som lider av sexuell anorexi. Mannen i programmet sa även att de har inga problem med sex egentligen utan intimiteten o känslorna och rädd att mista partnern. Så de har kontroll över sexet så det inte blir sårade. Men i vårt fall så kommer detta snart inte hålla längre. Vi är runt 40.... Någon?

• Svar på tråden Sexuell anorexi
  • Anonym (Fundersam)

Ingen??

• pluppfamiljen

Har aldrig hört talas om det ... Och skulle nog välja att bo i hop som kompisar och få sex på annat håll i så fall. 

Blivande 6 barns mamma
  • Anonym (Fundersam)

Jo detta måste fixas.....

• Anonym (Tuff situation)

Det du beskriver i ditt inlägg är en svår situation för dig som partner. De som har varit med om det vittnar om att de tappat självförtroende, lagt skulden på sig, känt sig mycket ensamma.
    En person som lider av sexuell (intimitets)anorexia, kan också vilja lägga orsaken utanför sig själv, objektifiera och skylla på sin partner. Inte alla gör så men många.
    Om du vill satsa på relationen behöver han en hel del hjälp och du behöver läsa på om vad det är som din partner lider av.
    Ta hand om dig!
    Ps Vilken kanal gick programmet på?ds

• Anonym (Tuff situation)

Oj nu såg jag, tråden var från 2011 :))
    Hoppas allt löste sig

Svar på tråden Sexuell anorexi