• Anonym (väntar)

tre månader efter missfall och fortfarande ingen äglossning

Hade ett tidigt missfall för tre månader sedan i vecka 6. Alla hormoner var tillbaks på noll veckan efter och allt kom ut. De flesta brukar säga att det ska komma tillbaka ganska snabbt efter ett tidigt missfall och efter att hormonerna stabiliserats men icke. Gyn säger att jag ska avvakta en månad till....;( 

Ingen ägglossning eller mens så långt ögat når, har kontrollerats med ultraljud och ägglossninstester..Någon mer som har erfarenhet av detta?? Börjar bli orolig! 

• Svar på tråden tre månader efter missfall och fortfarande ingen äglossning
  • lindaothomas
    Anonym (väntar) skrev 2011-05-22 19:32:16 följande:
    Hade ett tidigt missfall för tre månader sedan i vecka 6. Alla hormoner var tillbaks på noll veckan efter och allt kom ut. De flesta brukar säga att det ska komma tillbaka ganska snabbt efter ett tidigt missfall och efter att hormonerna stabiliserats men icke. Gyn säger att jag ska avvakta en månad till....;( 

Ingen ägglossning eller mens så långt ögat når, har kontrollerats med ultraljud och ägglossninstester..Någon mer som har erfarenhet av detta?? Börjar bli orolig! 
    ja har varit med om exakt samma sak...
    ja fick mitt första missfall den 19 januari..  då ja fick missfall i v 8.. ja fick inte min mens fören slutet av april...
    ja ringde och ringde till kk. men dom sa bara låt kroppen gör som den vill..
    de är de bästa... vänta o se vad den säger.... :(   suck, ja vill ju blir gravid..
    skit jobbigt... ja ville inte bara vänta... sen dess har ja haft ett missfall till för en vecka sen nu i v6...
    så får väl se hur länge ja måste vänta till nästa äl nu... :(  såå ledsen..
    hur känner du dig?`
    kram Linda
  • Anonym
    lindaothomas skrev 2011-05-23 08:38:34 följande:
    ja har varit med om exakt samma sak...
    ja fick mitt första missfall den 19 januari..  då ja fick missfall i v 8.. ja fick inte min mens fören slutet av april...
    ja ringde och ringde till kk. men dom sa bara låt kroppen gör som den vill..
    de är de bästa... vänta o se vad den säger.... :(   suck, ja vill ju blir gravid..
    skit jobbigt... ja ville inte bara vänta... sen dess har ja haft ett missfall till för en vecka sen nu i v6...
    så får väl se hur länge ja måste vänta till nästa äl nu... :(  såå ledsen..
    hur känner du dig?`
    kram Linda
    Vilka är de bästa, KK? Är det bättre än att ringa till BM?
  • lindaothomas
    Anonym skrev 2011-05-23 08:40:39 följande:
    Vilka är de bästa, KK? Är det bättre än att ringa till BM?
    vi var i norrköping, på vrinnevi sjukhuset..
    ja ska ringa privat gynekolog idag.. det är nog bästa..
    dom beter sig ofta illa för detta är vardag för dom,
    men inte för oss ledsna som förlorat ett blivande barn,..
    kram
  • Anonym (väntar)

åh jag lider med dig Linda :( Är livrädd för att nästa graviditet skall sluta i missfall igen,,,men första milstolpen är ju att få tillbaka ägglossningen...

jag tycker att KK är bäst att prata med då BM inte kan göra särskilt mycket.

Tyvärr så får man ju inte vara ledsen om man har haft ett tidigt missfall "för det är ju inget bar ändå" bla bla bla mm

denna väntan....

Linda, blödde du  mycket med dina missfall??? 

• lindaothomas
    Anonym (väntar) skrev 2011-05-23 11:47:14 följande:
    åh jag lider med dig Linda :( Är livrädd för att nästa graviditet skall sluta i missfall igen,,,men första milstolpen är ju att få tillbaka ägglossningen...

jag tycker att KK är bäst att prata med då BM inte kan göra särskilt mycket.

Tyvärr så får man ju inte vara ledsen om man har haft ett tidigt missfall "för det är ju inget bar ändå" bla bla bla mm

denna väntan....

Linda, blödde du  mycket med dina missfall??? 

första missfallet va hemskt... då trodde ja att jag skulle förblöda... de va vidrigt..
    ja e van vid riklig mens själv.., men detta va hemskt... så fort ja rörde mig kom de vrål mycket
    och stora klumpar! de höll på i ca 9 dagar... hoppas inte du är för känslig ber om ursäkt isf..
    andra var som en vanlig mens som höll på i ca 7 dagar
     och tredje nu sista va mer än vanlig mens men den höll dock bara på i typ 4 dagar sen var det över..
    så det var riktigt skönt de....
    men fy va ledsen man är...

de är hemskt att förlora ett blivande barn.. känns jä'ttejobbigt...
    även om de e väldigt "vanligt" att man får missfall så öär de hemskt jobbigt ...
    eller hur..., de känns ju mest jobbigt tycker ja.. :(
    hoppas personalen på din kk är bättre!

hur va ditt missfall?
    kram linda

• Anonym (väntar)

Jag har två barn sen tidigare varav det senaste var tvillingar som jag förlorade en i vecka 14. Då visste jag inte att det var två så det var ju ren och skär lycka att den andra klarade sig. Han är tre år i dag.
     Så det här var mitt första regelrätta missfall.

Fick jätteont i magen och en lite blödning i 5+6 och åkte in och hormonerna var nästan borta. Konstigt nog så blödde jag bara lite lite i tre dagar. Inte ens en vanlig mensblödning. Så jag har varit inne flera ggr på vul för att undersöka att inget är kvar och det är det inte. Trodde inte innan att jag skulle tycka att det var så här jobbigt, dock var det här min sambos första barn och han har tagit det väldigt hårt och det är oxå jobbigt. Orkar inte riktigt med andras känslor.

KK har varit till och från. När det hade gått två månader efter missfallet fick jag komma in för att kolla blodprover eftersom jag inte fått ngn mens tillbaka och jag hoppades på att vara gravid igen. Men ingenting och äggblåsorna var i närmast obefintliga. Då sa de till mig att jag kunde gått vänta ett par månader till, för de förstod inte varför det var så bråttom. Det var inte så kul att höra när dagarna kryper fram. 
    Känner mig missunnsam mot alla som går med magarna i vädret och jag undviker dem för det är bara jobbigt.  Och det verkar inte som om det kommer ngn ägglossning den här månaden heller:( Lever hälsosamt (jobbar på gym) och är inte överviktig så jag förstår inte varför det har hakat upp sig. Är inte heller för gammal (26 år)

Kommer du få göra ngn utredning nu och vad gör de då? Har du något barn sen innan?
    styrkekramar

• lindaothomas
    Anonym (väntar) skrev 2011-05-23 18:38:34 följande:
    Jag har två barn sen tidigare varav det senaste var tvillingar som jag förlorade en i vecka 14. Då visste jag inte att det var två så det var ju ren och skär lycka att den andra klarade sig. Han är tre år i dag.
     Så det här var mitt första regelrätta missfall.

Fick jätteont i magen och en lite blödning i 5+6 och åkte in och hormonerna var nästan borta. Konstigt nog så blödde jag bara lite lite i tre dagar. Inte ens en vanlig mensblödning. Så jag har varit inne flera ggr på vul för att undersöka att inget är kvar och det är det inte. Trodde inte innan att jag skulle tycka att det var så här jobbigt, dock var det här min sambos första barn och han har tagit det väldigt hårt och det är oxå jobbigt. Orkar inte riktigt med andras känslor.

KK har varit till och från. När det hade gått två månader efter missfallet fick jag komma in för att kolla blodprover eftersom jag inte fått ngn mens tillbaka och jag hoppades på att vara gravid igen. Men ingenting och äggblåsorna var i närmast obefintliga. Då sa de till mig att jag kunde gått vänta ett par månader till, för de förstod inte varför det var så bråttom. Det var inte så kul att höra när dagarna kryper fram. 
    Känner mig missunnsam mot alla som går med magarna i vädret och jag undviker dem för det är bara jobbigt.  Och det verkar inte som om det kommer ngn ägglossning den här månaden heller:( Lever hälsosamt (jobbar på gym) och är inte överviktig så jag förstår inte varför det har hakat upp sig. Är inte heller för gammal (26 år)

Kommer du få göra ngn utredning nu och vad gör de då? Har du något barn sen innan?
    styrkekramar

Hej!
    ja har fått en tid till att träffa läkare den 9 juni.. så ja hoppas verklrigen att det är
    utredning ja ska få göra... ja ska öäven försöka få tag på en privat gynekolog...
    kolla med dom med...   ja är 25 år och vi har inga barn sen innan... så det känns väldigt
    jobbigt... ja e dock överviktig... så ska kolla om de öär det som är proiblemet...
    när ja träffade en läkare efter missfallet sa dom att de inte beroddde på övervikt missfallen...
    så vi får väl se...nu säger dom väl de för att dom itne vet nått annat antar ja? :(
    men du vill ha bebis med din nya sambo nu alltså?
    ussch... lider med dig...
    kram Linda
  • Anonym (väntar)

Hoppas att de gör en ordenklig utredning på dig och inte bara använder din vikt som ett svepskäl.. Ja planen är att skaffa ett tredje nu eftersom det hade passat så bra i tiden för oss men som det ser ut kan man ju inte styra över detta. Håller tummarna för dig den 9 juni då :) hur länge har ni försökt?

kram 

• lindaothomas
    Anonym (väntar) skrev 2011-05-23 19:25:33 följande:
    Hoppas att de gör en ordenklig utredning på dig och inte bara använder din vikt som ett svepskäl.. Ja planen är att skaffa ett tredje nu eftersom det hade passat så bra i tiden för oss men som det ser ut kan man ju inte styra över detta. Håller tummarna för dig den 9 juni då :) hur länge har ni försökt?

kram 
    ja hoppas det med...
    vi har försökt sen augusti  så snart i ett år... :(´känns jobbigt...
    vi vill så gärna bli föräldrar båda två!
    hur länge har ni försökt?
    kram
  • Anonym (väntar)

jag blev gravid på första ägglossningen i januari fick missfallet i mars och efter det inte fått tillbaka ägglossningen så det blir väl 6 månader nu i juni då. 

Hoppas verkligen ni får bra hjälp. Har en kompis som har PCO och hon fick medicinering efter ett års försökande och blev gravid två månader senare. Hon kämpar oxå med övervikt och hennes son fyllde precis ett, så det finns ju hjälp att få om det är där problemet ligger. Hon har ingen naturlig ägglossning alls utan den får hon bara under medicinering. Pergotime tror jag medicinen heter 

• lindaothomas
    Anonym (väntar) skrev 2011-05-23 19:34:42 följande:
    jag blev gravid på första ägglossningen i januari fick missfallet i mars och efter det inte fått tillbaka ägglossningen så det blir väl 6 månader nu i juni då. 

Hoppas verkligen ni får bra hjälp. Har en kompis som har PCO och hon fick medicinering efter ett års försökande och blev gravid två månader senare. Hon kämpar oxå med övervikt och hennes son fyllde precis ett, så det finns ju hjälp att få om det är där problemet ligger. Hon har ingen naturlig ägglossning alls utan den får hon bara under medicinering. Pergotime tror jag medicinen heter 
    hoppas de löser sig snarast för både dig och mig!
    kram
Svar på tråden tre månader efter missfall och fortfarande ingen äglossning