Anonym (väntar) skrev 2011-05-23 18:38:34 följande:
Jag har två barn sen tidigare varav det senaste var tvillingar som jag förlorade en i vecka 14. Då visste jag inte att det var två så det var ju ren och skär lycka att den andra klarade sig. Han är tre år i dag.
Så det här var mitt första regelrätta missfall.
Fick jätteont i magen och en lite blödning i 5+6 och åkte in och hormonerna var nästan borta. Konstigt nog så blödde jag bara lite lite i tre dagar. Inte ens en vanlig mensblödning. Så jag har varit inne flera ggr på vul för att undersöka att inget är kvar och det är det inte. Trodde inte innan att jag skulle tycka att det var så här jobbigt, dock var det här min sambos första barn och han har tagit det väldigt hårt och det är oxå jobbigt. Orkar inte riktigt med andras känslor.
KK har varit till och från. När det hade gått två månader efter missfallet fick jag komma in för att kolla blodprover eftersom jag inte fått ngn mens tillbaka och jag hoppades på att vara gravid igen. Men ingenting och äggblåsorna var i närmast obefintliga. Då sa de till mig att jag kunde gått vänta ett par månader till, för de förstod inte varför det var så bråttom. Det var inte så kul att höra när dagarna kryper fram.
Känner mig missunnsam mot alla som går med magarna i vädret och jag undviker dem för det är bara jobbigt. Och det verkar inte som om det kommer ngn ägglossning den här månaden heller:( Lever hälsosamt (jobbar på gym) och är inte överviktig så jag förstår inte varför det har hakat upp sig. Är inte heller för gammal (26 år)
Kommer du få göra ngn utredning nu och vad gör de då? Har du något barn sen innan?
styrkekramar
Hej!
ja har fått en tid till att träffa läkare den 9 juni.. så ja hoppas verklrigen att det är
utredning ja ska få göra... ja ska öäven försöka få tag på en privat gynekolog...
kolla med dom med... ja är 25 år och vi har inga barn sen innan... så det känns väldigt
jobbigt... ja e dock överviktig... så ska kolla om de öär det som är proiblemet...
när ja träffade en läkare efter missfallet sa dom att de inte beroddde på övervikt missfallen...
så vi får väl se...nu säger dom väl de för att dom itne vet nått annat antar ja? :(
men du vill ha bebis med din nya sambo nu alltså?
ussch... lider med dig...
kram Linda