• annelie julimamma

Vagn med VIng?

Undrar om det är någon som vet hur vagnarna ser ut som man hyr utav Ving? Vi åker till Kreta om 2veckor med vår 11 månaders kille och vet inte om vi behöver ta med egen vagn eller kan ha den vi hyrt i babypaketet. Jag har försökt kontakta ving, men de kan själva inte svara på det. Vill veta om det är en vagn med sufflet och om det är liggläge på vagnen.
    Hoppas på svar! =)

• Svar på tråden Vagn med VIng?
  • Kodia

De jag har sett har varit med suflett och liggläge.

• HeartsOnFire

Det är nog olika från hotell till hotell. När vi åkte med vår son som var 1 år och 4 månader då valde vi att bara hyra barnsäng, ingen stol eller vagn.
    Vi köpte en Akta Graco Mirage+ som vi tog med oss. Den kommer följa med nu i sommar också då vi ska åka till Kreta med vår nu 3-åriga son och 1-åriga son. Vi köpte också en Sack´n´seat som vi tog med oss, men använde inte den så mycket.
    Till 3-åringen lånar vi vagn från hotellet...vi kommer bo i en Happy Baby-lägenhet och då ingick vagn i priset(och massa andra barnprylar).

Vad har ni för vagn hemma nu?

• akiire

Hej!
    Vi åker också till Kreta om ca 2 veckor, då till Makrigialos. Jag mailade Ving men fick inte heller ngt svar så jag köpte en resevagn/paraplysulky från babyland. Vi åker med vår 8 månaders son .

Ha det bra!

• lightfish

Ta för guds skull med en egen vagn!!! Vi hyrde vagn och det sluta med att vi fick bära vår son på 10 kg i bärsele som vi hade med oss för att vagnen var så kass! Nej, det är inte liggläge på vagnen. Köp en vagn via Blocket eller nåt! Tänk på att låta ert barn provsitta så att barnet ser ut att sitta bekvämt.

• lightfish

Det som de kallar sufflet är mer ett soltak och täcker knappt barnets huvud! Vi var på Kreta, minns inte exakt vad hotellet heter men var 4 eller 5 graderat...

• lightfish
    HeartsOnFire skrev 2011-05-23 12:32:57 följande:
    När vi åker har vi med två vagnparasoll, ett till varje vagn.
    Den så kallade vagnen som vi hyrde väger nog mindre än ett sånt parasoll...och då överdriver jag inte, tror på fullt allvar att den hade tippat om vi hade satt på ett sånt och ett barn inte suttit i... Sen tror jag inte ens att ett vagnsparasoll hade gått att fästa på något ställe...
  • HeartsOnFire
    lightfish skrev 2011-05-23 12:43:22 följande:
    Den så kallade vagnen som vi hyrde väger nog mindre än ett sånt parasoll...och då överdriver jag inte, tror på fullt allvar att den hade tippat om vi hade satt på ett sånt och ett barn inte suttit i... Sen tror jag inte ens att ett vagnsparasoll hade gått att fästa på något ställe...
    Jasså? Oj...det var en konstig vagn.
  • Doodelidoo

Vi hyrde vagn till äldste sonen så vi kunde ta lite längre promenader och den vagnen var en väldigt enkel paraplyvagn utan suflett. Den gick inte heller att ställa i ryggen. "Pinnstol på hjul".

Svar på tråden Vagn med VIng?