• Anonym (orolig)

Sertralin Krka, biverkningar efter 3 veckor?

Började äta Sertralin 50 mg(en om dagen) för lite mer än 3 veckor sedan mot ångest, oro, panikattacker.. Hade väldigt mycket biverkningar första dagarna men sedan började de hjälpa, dock några dagar förra veckan ångesten kom tillbaka. Igår kväll började jag känna av biverkningar igen, tankarna bara far runt i huvet, knappt sovit i natt för har känt mig konstigt pigg, tjuter i öronen.. Usch va jobbigt, har ring vårdcentralen så de r inger upp se'n.. Någon mer som känt av biverkningar efter några veckor, undrar om ja behöver byta sort, så obehagligt..

• Svar på tråden Sertralin Krka, biverkningar efter 3 veckor?
  • Anonym

Jag äter Sertralin 50 mg/dagen.
    Jag mådde skit dom första sex veckorna. Har du fått något lugnande utskrivet så ta det i början av insättningen av medicin. Det kommer bli bättre efter några veckor!
    Lycka till!

• Anonym (orolig)

Oj, första 6 veckorna.. Då kanske ja ska ha lite hopp om att de blir bra allafall då.. Har Attarax oxå o ta om de behövs, gjorde det en gång i början o tyckte de vart värre då så har ej vågat ta igen men kanske inte berodde på den..

• Anonym

du äter en väldigt låg dos. 50 mg är startdosen. jag mådde även dåligt de första veckorna, ökad ångest,upp och ner i humöret, ena dagen glad och mådde bra, andra stunder ledsen , arg , deppig o.s.v.
    men sedan stabiliserade det sig mer när jag kom upp i 100 mg. Depressionen försvann , jag åt sertralin i flera månader , men sedan slutade den väll att hjälpa mig, depressionen kom smygandes tillbaka, och min ångest.
    Så jag fick byta medicin till venlafaxin istället.
    Din läkare kanske kommer höja din medicin en aning , eller så ber han dig vänta en vecka till och se om du mår bättre, som sagt de första 4-6 veckorna håller kroppen/ hjärnan på att vänja sig vid medicinen, då går det upp och ned. innan det stabiliseras. som sagt.
    men lycka till =)

Svar på tråden Sertralin Krka, biverkningar efter 3 veckor?