• jennie88

Någon som har erfarenhet av babyjogger city mini 4?

Hur nöjda är ni med vagnen? Vi vill sälja vår kronan duo-vagn och köpa en sulky. Denna verkade toppen men är lite skeptisk mot svängbara hjul (även om de verkade stora och stabila). Alternativet kommer vara en kronan-sulky men den är inte alls lika lätt och smidig att fälla ihop.Dock är ju kronan mer fjädring i och klarar därför skogsvägar bättre.

Vi bor i stan men nära naturen och är ute i stockholms skärgård ett par gånger om året. Så den bör ju klara bredare stigare och ojämn grusväg men mestadels är vi på asfaltsvägar.

Hur skulle ni gjort? 

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av babyjogger city mini 4?
  • TinkyWinky

Jag har haft en hel hög med vagnar såsom emmaljunga nitro, emmaljunga city cross, emmaljunga cangaroo, emmaljunga ozone, brio sing, baby travel amsterdam, baby jogger city elite, emmaljunga scooter...

och nu denna baby jogger city mini, älskar verkligen denna vagnen o av alla vagnar jag provat så älskar både jag o sonen den mest, jag bor på landet och går på grusvägar,skogsvägar, är i stan och åker en hel del buss o denna är super, när ja går längre sträckor så låser jag bara framhjulen så är den ännu bättre o köra. den är lätt att fälla ihop, väger ej mkt, stor varurkorg, stor suflett.

det enda negativa är att man måste plocka väck allt man har i varukorgen innan man fäller ihop den, men det kan man bortse från då den annars e super.

och sj använder vi aldrig bältet utan har en bumper bar(stödbåge) istället. sonen blir 2 i maj och har haft denna sen början av februari. aldrig jag ägt en vagn så länge :O

här är länkar med bilder o text, men finns text o bilder i den vanliga katergorin blandat med men mest i denn akategorin vagnar :)

http://heromer.blogg.se/category/vagnar.html
    http://www.pixbox.se/alb1064871

köpte den när den preci kommit ut.  visst priset är saftigt, ca 3800:- men det är dte helt klart värt, detta är den sista vagnen ja kommer ha till sonen, e bara irriterad att den ej kom tidigare ..

här är senasre bilden sonen åkte vagenn, idag :) här utan bygel då han klättrar ur o i hela tiden när vi är ute o går, det kan han visserligen göra med bygel på med men är rädd för att han ska trilla o slå sig o den ska brytas..  så den ligger i varukorgen som du kanske ser.. 

har oxå en extra väska som hänger på styret som är köpt på lekia i ljungby, helt klart värt o ha.. där kan man lägga allt man vill ah med såsom nycklar, flaska till både dig o barnet, finns bilde rpå min pixbox o i bloggen..
    och bakom finns en stor fick a där jag alltid har massa bläjor o våtservetter..

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • jennie88

Tack för en superbra beskrivning :)

Min son är ett par centimeter längre än din (86 cm) men bara 16 månader och han sitter ungefär på samma sätt i den. Hoppas den håller ett tag till. Vill verkligen kunna ha denna vagn som sista vagn nu, precis som du skriver. Priset är ju högt men man slipper å andra sidan att köpa resevagn så det blir nog ungefär samma. Vad bra att du testat den på grusvägar, det var det enda vi var oroliga för egentligen att den inte ska klara det. Jag var och tittade på vagnen igår och jag blir bara mer och mer sugen varje gång jag ser den! Nu blir det en inköp i veckan så fort vi har tid och så säljer vi duovagnen :)  Tack för tipset om väskan, det låter som en bra idé ! 

• TinkyWinky
    jennie88 skrev 2011-05-24 08:11:22 följande:
    Tack för en superbra beskrivning :)

Min son är ett par centimeter längre än din (86 cm) men bara 16 månader och han sitter ungefär på samma sätt i den. Hoppas den håller ett tag till. Vill verkligen kunna ha denna vagn som sista vagn nu, precis som du skriver. Priset är ju högt men man slipper å andra sidan att köpa resevagn så det blir nog ungefär samma. Vad bra att du testat den på grusvägar, det var det enda vi var oroliga för egentligen att den inte ska klara det. Jag var och tittade på vagnen igår och jag blir bara mer och mer sugen varje gång jag ser den! Nu blir det en inköp i veckan så fort vi har tid och så säljer vi duovagnen :)  Tack för tipset om väskan, det låter som en bra idé ! 
    och tipsar om att köpa en annan färg, sj e ja irriterad att jag ej tog en annan färg men då hade det inte kommit ut bilder på internet så man kunde se hur den ser ut med andra färger..

ja du kommer säkert bli super nöjd, alla de som köpt denna har blivit nöjda, inte hört ngt som e missnöjd.,.,. 
  • jennie88
    TinkyWinky skrev 2011-05-24 09:38:17 följande:
    och tipsar om att köpa en annan färg, sj e ja irriterad att jag ej tog en annan färg men då hade det inte kommit ut bilder på internet så man kunde se hur den ser ut med andra färger..

ja du kommer säkert bli super nöjd, alla de som köpt denna har blivit nöjda, inte hört ngt som e missnöjd.,.,. 
    Varför är färgen inget bra? Jag tycker nog den svarta är snyggast. För det finns väl bara röd, beige och svart?
  • TinkyWinky
    jennie88 skrev 2011-05-24 13:25:26 följande:
    Varför är färgen inget bra? Jag tycker nog den svarta är snyggast. För det finns väl bara röd, beige och svart?
    jodå den e super men sj hbade ja velat ha en vagn med lite mer färg, tycker att både den röda o beiga är snyggare, men den beiga är inte riktigt beige utan mer silver grå/beige.. så snygg så hade valt den.,. men som sagt den svarat funkar oxå super. har ju lixom inge val. kan ju ej sälja denna bara o för o byta färg ;)
  • jennie88
    TinkyWinky skrev 2011-05-24 18:15:37 följande:
    jodå den e super men sj hbade ja velat ha en vagn med lite mer färg, tycker att både den röda o beiga är snyggare, men den beiga är inte riktigt beige utan mer silver grå/beige.. så snygg så hade valt den.,. men som sagt den svarat funkar oxå super. har ju lixom inge val. kan ju ej sälja denna bara o för o byta färg ;)
    Men vill du det så har du en spekulant ;)
  • TinkyWinky
    jennie88 skrev 2011-05-24 22:24:34 följande:
    Men vill du det så har du en spekulant ;)
    men kommer ju förlora på affären. men om jag skulle sälja va e du beredd att ge för min vagn? :)
  • jennie88

Beror lite på var du bor? (om jag kan hämta den) och om den är i fint skick. Isf kan jag tänka mig att ge 3000:- för den. Finns tillbehör ökar självklart priset.

• TinkyWinky
    jennie88 skrev 2011-05-26 19:26:42 följande:
    Beror lite på var du bor? (om jag kan hämta den) och om den är i fint skick. Isf kan jag tänka mig att ge 3000:- för den. Finns tillbehör ökar självklart priset.
    nja 3000 e för lite, hade tänkt mig iaf 3500 då jag ej vill förlora på den för mkt då den e som ny.. bor utanför halmstad.. har ju en väska som jag kan sälja till men vill då ha 3600 då väskan kostar 249 ny, den är sönder på ett litet ställe men ej i ngn ficka..
  • jennie88
    TinkyWinky skrev 2011-05-26 19:35:06 följande:
    nja 3000 e för lite, hade tänkt mig iaf 3500 då jag ej vill förlora på den för mkt då den e som ny.. bor utanför halmstad.. har ju en väska som jag kan sälja till men vill då ha 3600 då väskan kostar 249 ny, den är sönder på ett litet ställe men ej i ngn ficka..
    Okej vi bor i Sthlm så då är det ändå för långt :)
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av babyjogger city mini 4?