mountain buggy swift - råd mottages tack
Bra / dålig vagn??
Ni som har haft den eller har den.
Detta är en av 3 vagnar som vi kan skaffa pga bilen !!
Puffar lite här
det skiljer ju faktiskt inte jättemycket på den och vanliga urban. Jag hade valt den vanliga. Har klämt och känt på swiften och den känns liiiiite mer ranglig än den vanliga. Det avgjorde för mig - det blir vanlig urban igen.
Jag har haft den sen den kom och fullkomligt älskar den! Håller med om att den är lite rangligare än den vanliga Urban, främst med liggdel på, men det är inte så stor skillnad tycker jag!
Många säger främst att liggdelen är lite och det är den, samma som till duo-vagnen. Den är ganska lång men smal. Vår skrutt hade dock kunna ligga i den till 6 månader om hon velat men ville sitta redan vid 3. Ville inte ha henne framåt då så det blev en annan vagn ett tag. Annars tycker jag den är toppen att köra. Går i terräng, snö och stad utan problem. Lätt och liten. Blir lite lång ihopfälld enligt mig, men det är överkomligt för oss. Lite svårt att komma åt varukorgen med sittdelen så det blir ganska lite utrymme mellan korgen och sitsen så det är svårt att få in lite större saker i den. Går inte bara att ställa dit en matkasse tex, men annars är det inte mycket negativt med den vad jag tycker
Jag har den som "tredje vagn" och måste erkänna att den är bra för de absolut första månaderna och knappt det. Liggdelen är väldigt liten och om barnet kommer på vintern och är normalstort så är det inte länge den kan ligga i liggdelen. Anledningen till att jag har flera vagnar är för att jag inte kommer låta min dotter "vändas" från mig när det var dags för sittdel. Därför har jag en bugaboo nu när hon sitter och kan då välja om hon ska åka på andra håller korta stunder, däremot kommer jag lätt sätta henne i swiften när hon är runt 2 år... Har vänner med barn runt 2 år som köpt vagnen nyligen och är jättenöjda just för att barnen är lite större och det inte känns lika "läskigt" att vända dom bort.
JAG VET att det inte är farligt på något sätt men jag tycker om att se min älskling när vi är ute och går... Jag tror i alla fall att det ger henne en viss trygghet.
Vilka är de andra vagnarna du funderar över?
Berättar gärna om mina val av vagnar (den som har åsikter om att jag har 3 vagnar kan bespara mig sina kommentarer)
Jag är precis som du ines, och funderar på bugaboo som mellanvagn. Jag hade 16 vagnar till den första och inte förrän jag skaffade Urban var jag nöjd... Men det är ju det där med att vända ifrån. Är du nöjd med buggan? Jag är lite velig...
EmmaCornelia:
Ha ha ha skönt att man inte är ensam.
Jag tycker om buggan men inte liggdelen eftersom barnet ligger så långt ner. Hur gammal är din?
Sen om jag ska va helt ärlig så tycker jag inte att det ser ut som att hon sitter lika skönt i buggans sittdel som hon gör när hon sitter i swiften... Gahhh varför kan man inte bara få göra en vagn som är som swiften fast vändbar??
Vad har du för gobitar av de 16 vagnarna och vilka är värst?
Min är ju sex år nu, väntar nästa i december, så det var ett tag sen jag var i vagndjungeln... Men den enda jag var riktigt nöjd med var Urban. Sämst var nog babytravel smart då. Eller nån av dom vagnarna med fyra vanliga hjul. Usch va otympliga!
Aha då förstår jag att du funderar. Mkt har nog hänt sen dess... "Problemet" är ju att din kommer samtidigt som jag fick min lilla tjej och det är inte mkt plats i UJ liggkorgen med åkpåse...
Där tror jag buggan vinner men som sagt där ligger som så lågt. Kolla Joolz, jag är inne på att testa en sån med men det känns onödigt nu när hon hellre sitter... :)
Nej dom tycker jag är fula! Det blir en Urban... Jag tror vi klarar oss igenom vintern med liggdel faktiskt. Optimistisk ;)