• bananflugan82

Hur mycket öronvax har era små?!

Alltså jag tycker jag "rensar" öronen på mina killar hela tiden.. är ju såklart aldrig i örongången, utan tar det som kommer utanpå så att säga med babytops. Det är säkert 2ggr i veckan jag får vara där och göra rent, för dom har vax i öronen och det ser inte fräscht ut när det kommer ut ur öronen.. börjar undra om det verkligen är normal!
    Hur ofta får ni rensa öronen på era barn?
    Dom är 16 månader.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Hur mycket öronvax har era små?!
  • adrift

Min är ett år snart å ja rensar ofta ja med men kommer bara mer å mer. Doktorn sa tar man för långt in så gör man att se produceras mer så då e de en ons cirkel som startat. Men ja har slutat göra de så ofta å nu är sär inte lika mkt :)

• Fie87

min son är 8 mån och det rinner mycket, när han sovit så har det alltid runnit ut i örat så man får tvätta rent varje dag men jag rensar inte i örat för det ska man ju helst undvika om det inte sitter jätte mycket då tar jag med lite vått precis i kanten o får bort det. men läkaren sa att han hade mycket vax bara.. men tycker det är konstigt att det kan komma så mycket.

• bananflugan82

Ja, jag tycker jag är där och rengör jätteofta.. vet ju att det inte är bra att pilla i örat och att det kan öka vaxet. Men är också bara och rengör precis utanför örat, är aldrig i. Tycker inte det känns roligt när dom har vax så det syns lång väg. :) Men ja, det kanke bara är så att dom har mycket vax helt enkelt..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Lady Namárië

Haha, mina små charmknuttar har alltid haft jättemycket öronvax som små. Sådär så att det lite trevligt trillat stora klumpar ur öronen på dem. Det har gått över nånstans runt 1,5-årsåldern.

So say we all
Svar på tråden Hur mycket öronvax har era små?!