• JessicaWigren

öronproblem?

Hejsan jag har skrivit om detta tidigare,men det är så att talet  börjar släppa allt mer på min son. Jag har en son som blir 4år i augusti och hans tal är försenat. Vi väntar på att få åka till återkontroll över hans öron på huddinge sjukhus, dem gjorde tester på hans båda öron och just på hans vänster öra så var han på gränsen till att bli godkänd just därför ska vi dit igen för att kolla. Dem på dagis säger att det kommer nya ord hela tiden att det går framåt, men man tycker ändå så synd om honom just för att han ej kan prata riktigt. Och man börjar märka nu på honom att han blir frustrerad när han inte kan göra sig förstod :( han försöker att härma allt man säger. Som tex när man hämtat honom på dagis och ska in i dörren hemma så brukar jag säga nu är vi hemma då säger sonen emma. han säger inte visa bokstäver. Är det någon som har erfarenhet av hörselnedsättning eller liknande och vart det bättre sen?

tacksam för svar :)

• Svar på tråden öronproblem?
  • Smilla75

Är han kontrollerad i öronen så det inte finns varbildning osv som måste opereras bort?

Vad säger logopeden om språkstörning? Jag har själv två barn med språkstörning (5 och 3 år). Den äldsta har gravare problem då även språkförståelsen är påverkad, inte bara fonologin.

Svar på tråden öronproblem?