• Anonym (lola)

Familjehemmets stöd?

Om soc anser att barn får flytta hem (Småbarn) Kommer NI som är barnets familjehem FÖRBEREDA barnet för hemflytt?

• Svar på tråden Familjehemmets stöd?
  • Anonym

Självklart.... vilken märklig fråga....

• Anonym (lola)
    Anonym skrev 2011-05-23 11:49:09 följande:
    Självklart.... vilken märklig fråga....
    Jag är bara så skrämd av vad jag läser på nätet...familjehem som saboterar o börjar tala illa om bio föräldrar. Hoppas det inte händer mig.
  • Anonym
    Anonym (lola) skrev 2011-05-23 11:56:03 följande:
    Jag är bara så skrämd av vad jag läser på nätet...familjehem som saboterar o börjar tala illa om bio föräldrar. Hoppas det inte händer mig.
    Man ska inte tro på allt som tår på nätet....
  • Anonym (lola)

mmmm...finns det nån familjehem med erfarenhet?

• Anonym

Om soc har meddelat att barnet ska hem så måste barnet självklart förberedas. Det ska finnas beslut på att placeringen upphör innan man som familjehem börjar förbereda barnet. Varför undrar du? Har du annan erfarenhet?

• Anonym (lola)

Ingen erfarenhet...men aktuella funderingar för mig. Nämden skall inom snar framtid ompröva mitt fall.

• Anonym
    Anonym (lola) skrev 2011-05-23 18:28:48 följande:
    Ingen erfarenhet...men aktuella funderingar för mig. Nämden skall inom snar framtid ompröva mitt fall.
    Tror du illa om familjehemmet då du funderar över om de kommer skada barnet och inte förbereda en hemgång? Har du pratat med barnet om att flytt hem är på gång?
  • Anonym (lola)

Nej tror ingenting...och inget beslut har fattats ännu...men är på g....då först kan man berätta

• Anonym
    Anonym (lola) skrev 2011-05-23 19:57:07 följande:
    Nej tror ingenting...och inget beslut har fattats ännu...men är på g....då först kan man berätta
    Du tror inte barnet märker det? Dom brukar va smarta och känner ofta av känslor. Inget du märkt hos barnet att hon/han är annars än innan?
  • Anonym (lola)

Men barnet vet inget om mitt arbete tillsammans med soc. Ej heller familjehemmet antar jag.

• Anonym
    Anonym (lola) skrev 2011-05-23 21:12:38 följande:
    Men barnet vet inget om mitt arbete tillsammans med soc. Ej heller familjehemmet antar jag.
    OM det finns planer på att din barn skall få flytta hem till dej,vore det konstigt om familjehemmet INTE vet nåt om dessa planerna!
  • Anonym
    Anonym (lola) skrev 2011-05-23 21:12:38 följande:
    Vet inte familjehemmet om ditt arbete med soc? Nu förstår jag inte alls.
  • Anonym (lola)
    Anonym skrev 2011-05-23 21:53:46 följande:
    Vet inte familjehemmet om ditt arbete med soc? Nu förstår jag inte alls.
    jag tror inte det...i så tidig läge...men när dom sammanfattar berättar dom...jag TROR så
Svar på tråden Familjehemmets stöd?