• Lotta73

Hur mår ni som är runt v31

Hej
    Tiden går så fort nu, bara 68 dagar kvar till förlossning står det här på FL...spännande och skrämmanden!
    Mår bra förutom magsyran som verkar rekort produceras, har fått Novalucid utskriven av doktor så det hjälper i alla fall. För det mesta är det full fart i magen men har nu varit rätt så lugnt sedan i går em. Blir som vanligt orolig samtidigt som jag vet att de tar det lugnare vissa dagar. Hur känner ni, är rörelserna lika dag för dag eller är det lugnt vissa dagar?
    I helgen hämtade vi hem släkt vaggan så nu står den i vårt sovrum, den första babygrejen och fler ska det väl blir
    Hur gör ni när ni köper kläder, vilken storlek satsar ni på 50 eller 56?
    Är nyfiken på att höra hur ni andra mår som är runt v31.

• Svar på tråden Hur mår ni som är runt v31
  • Pejo

Är i v32 och mår super, visst har jag en del uppstötningar och blir anfådd i backarna, men absolut inget att klaga över. Visst känner man sig lite klumpig och jag har råkat öppna grindar och annat på magen, men men man får väl lära sig...

Har inhandlat en st Emmaljunga Duo vagn + en bilstol från blocket. I övr har jag inte spenderat ngt på babygrejor.

Har fått ett par urgulliga strumpor strl 10 av en kompis. *naaah har de verkligen så små fötter*

• pixi

Jag är i vecka 31 och mår hur bra som helst. Lite halsbränna (som går över med receptfria medel) och lite jobbigt att röra sig, men det står jag ut med. =)

Tycker att rörelserna är i princip lika från dag till dag. Massa buffar och bök, inte så mycket sparkar längre. =)

Hmm, jag kör både 50 och 56. Typ lika mycket av varje. =)

• MagdalenaTheQueen

hihi! Då har du bf 3/9 då me andra ord !?!
    Dagen innan mej...har ju 69 dar kvar idag

Jag mår hyfsat, e inte särskilt stor å klumpig så, men andfådd å har inte minsta kondition kvar...sen har jag haft väldans mkt sammandragningar, men de har peppar peppar lugnat sej lite..

En fråga till alla runt vecka 31...hur mkt har ni ökat i vikt ???

Ang bebissaker har vi inhandlat de mesta nu, billit har de blitt me, en begagnad emmaljunga från 1985, så fin!!! Hatar verkligen moderna vagnar, ser ut som rymdskepp Köpte regnskydd å skötväska igår ...
    Spjälis har vi fått låna, står i sovrummet nu, skötbordet får vi oxå låna, kommer antagligen hit nu i veckan...jag har sytt en massa filtar å påslakan både till vagn och spjälis, ett superbra sätt att spara pengar, för de tar ju ut hutlösa priser för sånt!
    Lite kläder har de blitt me, handlar mkt på rea så har fyndat en hel del
    Barnstol lånar vi på bb, vi har ju inte egen bil så...

kramen!

• Erika

Jag är i v 31+4 och mår ganska bra. Det är jobbigt när det är för varmt ute! Jag har fått havandeskapspenning så jag kan ta mig en tupplur på dagen, underbart.

• Xandi

Hej
    Är i vecka 30, och på mig har det varit full fart tills för någon vecka sedan. Nu är det full fart i magen och själv är jag jättetrött. Ska jobba tre veckor till, känns som en evighet.
    Jag har gått upp 13 kilo ! Ooops...så det gör ju att det hela är lite tyngre nu men det beror också på att jag samlat på mig endel vatten.
    I helgen köpte vi första mini-kläderna, strl. 56. Känner att vi måste förbereda oss lite innan semesterna för sedan är det ju inte så långt kvar. Har BF 8/9.
    / Xandi

• V1975

Hej,

Jag har beräknat BF den 2/9. Har precis börjat köpa kläder till bebben och har bestämt mig för att köra med strl 56. Har även "smygtipsat" släkt och vänner om att köpa eventuella presenter i ännu större storlekar som kan användas under lite längre tid. Tycker dock det var svårt att veta vad man skulle köpa, så jag frågade lite på jobbet huruvida man ska köpa med fot, knappar, huvor etc.

Är en planerande person (även om denna graviditet var helt oplanerad..) och har därför en excel-fil där jag fyller i vad som skall köpas, vad det kostade och vart jag köpt det. Har blivit en Blocket-fantast och har köpt både bilbarnstolen och vagnen begagnat.

På sisstone klarar jag även av att läsa förlossningsberättelser och se på bilder från förlossningar- det gjorde jag inte bara för någon månad sedan.

Har varit orolig under hela midsommarhelgen för att bebben varit så lugn. Jag gick in på FL och läste att det är fler som känner att bebben inte gör lika stora rörelser längre. Tack för att ni stillade min oro!

Jag är otroligt känslig och gråter lätt. Har fortfarande halsbränna som jag botar med Samarin. Sover ganska dåligt om nätterna. Blir andfådd av minsta lilla ansträngning. Den forna party-pinglan tackade för sig redan kl 01,30 på midsommarafton. man känner definitivt att man inte är lika alert längre..

På måndag ska vi till BM och jag hoppas att den vänt på sig då..

Snart är det september!
    Kramisar!

• Karlstadtös

Jag mår väldigt bra, har lite problem med vad jag tror är foglossning bara. Är speciellt jobbigt att gå, men undviker att gå så mycket, sitter mest och tar det lugnt. Bebisen är inga problem än i alla fall, gör aldrig ont när h*n sparkar eller så, det är bara mysigt. Full rulle mest hela tiden nu tycker jag!

Jag har köpt en massa bebiskläder, har lovat mig själv att inte köpa mer innan h*n kommer ut nu! Har allt vi behöver utom skötbord och saker till det... Har köpt ett plagg i storlek 50 och resten i 56.

Har inte ökat så mycket i vikt, tror det är ca sex kilo. Svårt att veta exakt då jag har vägt mig på olika vågar, och våran egen visar fel...

Camilla, BF 6/9...

• Shadowbeing

Är i vecka 31 och mår ganska bra. Är rätt rörlig, dock lite andfådd.
    Har problem med att vara tvungen att kissa varannan timme dygnet runt, det kommer ca 2 cl, men det känns som om blåsan är sprängfull. Det lilla krypet där inne har också för vana att sparka mot blåsan. Underbart.
    Lite halsbränna och några åderbråck på högra knäet, annars ok...
    /Shad

• Skruttet

Halloj!

Är i v.32 och mår jättebra! Har inte så mycket alls att klaga på förutom det sedvanliga kisseriet och problem att hitta en skön sovställning men det går rätt bra sömnmässigt fortfarande ändå. Jobbar en vecka till, sedan så är jag i princip heeelt ledig fram till BF (26/8) - ska bli skönt att få ta det lugnt och förkovra sig i böcker om förlossning och tiden efter. Jag var jätteduktig på att fixa böcker och läste även en del i dem i början men nu har de legat i prinicip orörda i flera månader...
    Hur är det med er - har ni läst mycket om den föreståndande förlossningen och tiden efter?

Jag har ökat sju kg i vikt, trots att jag ätit jätteportioner och varit jättehungrig på sistone hade jag ändå minskat lite i vikt mellan de två sista gångerna jag var hos BM - antar att det är bebben som sugit åt sig näringen

//Skruttet

• Zwea

Hej, vecka 30+6. (bf 31/8)Jag mår hyfsat, förutom flåset, avsaknad av sömn, halsbrännan och en evig värk under höger bröst - är ngt organ eller revben som ligger i kläm.... Önskar jag fick vila lite mer mellan varven men med en dotter på snart 4 år så är det full fart. Nu är det ganska kort tid kvar, nedräkningen kan börja!!

• Snorpan1

Hej!!!
    Är i V.33 och mår faktist mycket bra... Inte alls klumpig, bara en stor mage !! Har dock de tre senaste veckorna börjat få ont i ryggen, vilket leder till dålig sömn på nätterna , men jag har bara sju arbetsdagar kvar på jobbet nu och sen kan jag sova när och hur mycket jag vill-)!!
    Har börjat att handla lite nu, är såååå roligt!!!! Vad gäller st så har jag handlat lite i 50, ska köpa lite i st 56 nu med, det flesta bebbar som man ser i tidiningen iaf är ju ofta över 50 cm långa!!! Synd bara att många av de netutrala kläderna är så tråkiga....
    //Tess

• Paxvictoria

Jag är i v. 30 och mår faktiskt riktigt bra.
    Enda problemen är att jag har mycket huvudvärk/halsbränna periodvis och precis som de flesta av er är det mycket kisseri : ) så sömnen hade kunnat vara MYCKET bättre!!!!
    Hade gärna känt mig smidigare än vad jag gör nu, min sambo fick tom hjälpa mig upp ur våran mjuka sköna soffa härom dagen....*L*
    har dochkbara gått upp +3 kg än så länge, men jag förväntar mig en större ökning nästa bm besök,eftersom jag tillåter mig själv att äta det mesta jag blir sugen på*L*

På shoppingfronten har vi en vagn som väntar i butik, har handlat ca 10 söta små plagg, mest i strl 56 och två söta gosidjur.
    har även en liten speldosa i form av Laban som jag spelar för bebban varje kväll och verkar vara uppslattat, rörelserna att döma!!!!

Bebban är för det mesta ungefär lika aktiv varje dag, men skrämmer ibland upp mig genom att ha en lugn dag då och då!!!!!

ha det bra med era magar R-M

• ceha

Här mås det bara bra! En del sammandragningar, dock inga smärtsamma som tur är. Känner mig inte heller så stor och klumpig än trots +10 kg. Det mesta sitter på magen, vilket gör att man har fått en del katustaggar i magen ett par gånger när man är nyfiken på vad som händer utanför fönstret
    Känner väl igen mig i alla som säger att de blir andfådda fort, samt halsbrännan. Men på det stora hela så mår jag superbra!
    Undrar bara om jag tagit mig vatten över huvudet som har tänkt jobba till 31 aug (BF 6 sept)?? 3 veckors jobb till, sen 3 veckor semester och sen ytterligare 3 veckors jobb..pust. Funderar på att kanske nalla lite av f-dagarna innan trots allt.

• Sockret

Här är ännu en som bara mår fint. Är nu i vecka 32, bf 28/8.
    Tycker att bebbens rörelser blir allt mer regelbundna, dvs att den bökar omkring på ungerfär samma tider varje dag. Vilket jag tycker är hur mysigt som helst.
    Har inte inhandlat något annat än en barnvagn som vi ska hämta ut vecka 32 (augusti), men jag har fått ett jättegulligt startpaket med Nalle Puh på av en av mina storasystrar. Går då och då in och kikar och känner lite på kläderna och längtar lite extra.
    Vi ska försöka komma fram till vad vi vill ha för spjälsäng och skötbord, men än så länge har vi ingen panik.

Kram på er!

• ösmopinglan

Hejsan !!
    Jag ska ha mitt tredje barn nu den 29 augusti & mår faktiskt bra, klart att man blir trött i benen om man går mycket Och håller igång !! Men det är lätt att sätta ner rumpan på alla konstiga ställen... :)
    Idag skulle jag titta på badbomber som så klart var längst ner på hyllan, (nästan på golvet) Så rätt & slätt jag satte mig där på golvet för att kunna se vad det stod på lapparna om bomberna.... Kände mig inte så vuxen måste jag säga men vad gör man !?!?!? :)
    Det kom till & med fram en dam till mig & frågade mig en fråga... :)
    Så förutom att man inte är så rörlig som man kanske har varit så tycker jag att det är underbart att vara gravid så nu väntar bara jag, min sambo och mina 2 barn på våran lilla bebis...

• tvillingen

Har bf 3/9...
    Blir nu helt ss på mån, nu börjar det vara tungt för ryggen att jobba, eller för hela kroppen, jag har gått upp 20 ?!? kg.... stackars mina fötter och ben, 4 tim på jobbet är rena döden!

Jag tycker att rörelserna är mer olika nu än för några veckor sedan vissa dagar känner jag knappt någonting (blir förstås orolig) och nästa dag är det fullt ös.
    Jag ska inte klaga, vi lever och mår bra det är huvudsaken.

Svar på tråden Hur mår ni som är runt v31