• Anonym (kissnödig)

Kissnödig men de kommer inget eller väldigt lite

Har hela dagen varit väldigt kissnödig, men jag får kämpa som en idiot för att de ska komma något, o ibland kommer de inget alls, o när de väl kommer så sitter kissnödigheten kvar hela tiden. det svider inte när jag kissar så tror ej det är urinvägsinfektion, kan väl även nämna att jag börjar bli sjuk, slemmig i halsen, hosta, snorig, ont i halsen o ibland känner jag mig febrig. någon som vet vad detta kan bero på? tacksam för svar!

• Svar på tråden Kissnödig men de kommer inget eller väldigt lite
  • Anonym (kissnödig)
    Rockan skrev 2011-05-23 13:38:14 följande:
    Blåskatarr/UVI. Det måste inte svida när man kissar för att vara UVI, det du beskriver är andra typiska symptom.
    okej, måste man gå till doktorn isf då? eller kan de gå över av sig självt?
  • Tinko

Jag har haft UVI utan några som helst symtom.

Du måste gå till en doktor och få antibiotika utskrivet, annars kan infektionen sprida sig och utvecklas till en njurbäckeninflammation.
    Det du kan göra själv tills du får en tid hos doktorn är att dricka mycket tranbärs- och citronjuice och försöka att kissa så ofta som möjligt, även om du bara får ut en droppe.

• Rockan
    Anonym (kissnödig) skrev 2011-05-23 13:44:23 följande:
    okej, måste man gå till doktorn isf då? eller kan de gå över av sig självt?
    Du kan testa att låta det självläka om det inte är alltför jobbigt. Drick massor, alltså flera liter om dagen, gärna sura saker. Tranbärsjuice är bra och C-vitaminbrus har också viss effekt. Ha i citron eller lime i vattnet du dricker. Om du inte blivit bättre då så sök vård. (Om du är gravid så ska du söka vård direkt!)
  • Anonym
    Tinko skrev 2011-05-23 13:47:19 följande:
    Jag har haft UVI utan några som helst symtom.

Du måste gå till en doktor och få antibiotika utskrivet, annars kan infektionen sprida sig och utvecklas till en njurbäckeninflammation.
    Det du kan göra själv tills du får en tid hos doktorn är att dricka mycket tranbärs- och citronjuice och försöka att kissa så ofta som möjligt, även om du bara får ut en droppe.
    Tranbär kan hjälpa på egen hand men då måste man börja dricka när man får första symptomen. Jag får ca 3-4 uvi per år men juice har hjälpt mig de senaste 5 åren.
  • Nemiia

Det kan vara en UVI även om det inte svider men om det är lindrigt så är det inte alltid det behöver behandlas, det kan gå över av sig själv

(www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Urinvagsinfektion/)

Man måste alltså inte gå till läkaren på en gång men om symtom tilltar och du känner dig sämre, får feber, illaluktande urin osv, så bör du söka.

Du ska se till att försöka tömma blåsan så mycket det bara går, ett tips är att sitta bakvänt på toaletten, alltså med ansiktet mot toalocket om du förstår?
    Drick mycket, så att du får ett bra genomflöde, tranbärsjuice är bra som ovanstående skrev

• Anonym (kissnödig)

tack för alla svar =) har redan börjat bli bättre så blir nog inge doktor besök iaf Tyst

• Tinko
    Anonym (kissnödig) skrev 2011-05-24 14:26:54 följande:
    tack för alla svar =) har redan börjat bli bättre så blir nog inge doktor besök iaf Tyst
    Vad bra
Svar på tråden Kissnödig men de kommer inget eller väldigt lite