• Japonica

    Bebisar på telefonsvararen?

    På folks telefonsvarare kan man ibland få en hel radda namn uppräknade:

    "Hej, du har kommit till Nickla, Barbros, Stinas, Ludvigs, Missans, Tottes, Birdies, Nisses och Tures telefonsvarare, vi kan inte svara just nu, men tal in ett meddelande, så ringer vi upp så fort vi kan!"

    Fast Ludvig är en 3 månaders bebis, Missan är en katt, Totte en tax, Birdie en nymfparakit, och Ture och Nisse två vattensköldpaddor....

    Ringer någon för att tala med en tax? Kan man förvänta sig att Ludvig 3 månader ringer upp igen? Att Ture sköldpadda inte kan svara förstår man ju ändå sas....

    Lite nyfiket undrar jag därför: Varför räknar man upp dessa egentligen?

    Om man är stolt över nyfödda bebisen, är en telefonsvarare rätt forum att meddela världen detta?

    En stilla undran bara...

  • Svar på tråden Bebisar på telefonsvararen?
  • Fru H

    Hmm, ja då tycker jag det är värre när folk låter sina telningar göra sig hörda i bakgrunden på inspelningen, så man knappt hör vad som sägs.. Grymt irriterande

  • mamma mys

    det är väl olika hur man gör...tror jag...vet inte om jag skulle nämna alla djuren men de människor som bor under samma tak skulle jag nog rabbla upp....

  • Supermummy

    tja, JAG uppskattar när telefonsvararmeddelandet är kort och informativt. Gärna att man läsar upp sina mobiltelefonnummer L_Å_N_G_S_A_M_T.

  • Tutilure

    Här hemma säger vi: Du har kommit till familjen XXX, lämna ett meddelande efter pipet

    Då gäller det alla i familjen, ingen nämnd ingen glömd.

  • Majblomma12

    Eller de som spelar upp senste hitlåten från MTV innan de börjar prata. Grrrr...

  • lilla tessan

    jag ringde till en kompis en gång.. kom till en lång men ganska rolig telefon svarare..
    I bakgrunden spelades My Star-Brainstorm
    (Melodifestivalslåt 5-10 år sen estland tror jag)

    -Hej.. Ja du har kommit till familjen XXXXX.. fast det vet du ioförsig troligen redan..
    Vi är.. hm.. antagligen inte i huset just nu.. det kan hända att vi är det med då har vi inte tid med dej. Vi kan ringa dej när vi kommer hem.. Fast då måste du göra det med brukar göra efter pipet först.. Heeejdååå.. *piip*

    lite rolig men som sagt lång..

  • Japonica

    ..och min chef säger med bister stämma på sin:

    "Det här är Anders automatiska frågesvarare! Vad heter du och vad vill du?"

  • Dinturiel

    Min bror har føljande på sin mobil, eller hade ialla fall. "Hej, X hær... (en lagomt lång paus så man hinner børja prata) eller, nej det ær jag inte. Men sæg nått efter pipet så kanske jag ringer upp."

    Passande eftersom han alltid svarade X hær nær han svarade

Svar på tråden Bebisar på telefonsvararen?