• katla80

Har plussat i tre dagar i sträck, svagt, men fick mens ändå!

Jag skulle få mens den 19/5, den kom inte förrän 20/5 men lite rosa flytningar bara, blev dock misstänksam och kolla med gravtest, som visade ett suuuupersvagt plus. Tänkte då att det var omöjligt sant och att det kanske var ett mycket tidigt missfall. Men jag fortsatte blöda lite lite och inga smärtor alls? Sedan plussade jag igår svagt och lite starkare idag, trots mens. 

VET att man kan få mens vid grav, men vad beror det på om det inte är ägget som lossnar?!

OCH innebär det då att jag har lättare för att få ett missfall?

ELLER har jag redan fått ett missfall?

HJÄLP! 

• Svar på tråden Har plussat i tre dagar i sträck, svagt, men fick mens ändå!
  • lia76

Det är kroppen som inte förstår riktigt att du är gravid och generar en mensliknande blödning.
    Likaså när man har preventivmedel, såsom p-piller... Mensen man får är en "bortfallsblödning". Man får normalt sett inte ägglossning under tidem man äter mens och får inte mens för att ägget inte blivit befruktat

Jag fick mens i vecka 11/12. Blödde i 6 dagar och var jätte orolig.
    De gjorde inget VUL/UL bara pga att jag var orolig, utan jag fick vänta till RUL i vecka 18.
    Tror det var de längsta veckorna i mitt liv...
    Men barnet levde och mådde bra (=

(=
  • Hoppaspåfler

Var de svaga pos testerna clearblue?

• Josefine89

Jag hade små blödningar vid tidpunkterna för mens de första tre mån i min graviditet. 
    Är nu i vecka 19 och än sålänge är allt bra med den lille :)

Så det behöver inte betyda att det är kört!
    Jag fick berättat för mig att sålänge man inte har ont eller kraftiga blödningar med
    koagel så kan det vara helt normalt.

Lycka till !  

• Trolovade
    lia76 skrev 2011-05-23 15:10:44 följande:
    Det är kroppen som inte förstår riktigt att du är gravid och generar en mensliknande blödning.
    Likaså när man har preventivmedel, såsom p-piller... Mensen man får är en "bortfallsblödning". Man får normalt sett inte ägglossning under tidem man äter mens och får inte mens för att ägget inte blivit befruktat

Jag fick mens i vecka 11/12. Blödde i 6 dagar och var jätte orolig.
    De gjorde inget VUL/UL bara pga att jag var orolig, utan jag fick vänta till RUL i vecka 18.
    Tror det var de längsta veckorna i mitt liv...
    Men barnet levde och mådde bra (=
    Har fått väldigt svaga posetiva gravtest, slutade med mf, gjorde inte ont när det var så pass tidigt. Så man ska inte ta för givet att det går bra. Men är även gravid nu, och blödit från vecka 7 till vecka 14 men allt ser bra ut. Så det finns inte mycket mer att göra än att hålla tummarna och boka tid för vul. Lycka till!
  • katla80

Åh tack alla för svar, jag har nojat extremt mycket, men då vet jag att det kanske är lugnt. 

Storafamlijen: det sista idag var clearblue, de andra var apotekets egna.

Men jag ska nog kontakta mvc om ett par dagar och testa där igen.

• katla80

Förresten lia76, jag hade ALDRIG klarat av att vänta, tycker inte man ska behöva göra det heller, det är onödigt grymt! Med sonen (född 07) så åkte jag in akut för magsmärtor i v 8 och de gjorde VUL, men konstaterade att "jag tydligen var en dem som led av att livmodern växte". Fnys.

• katla80
    Trolovade skrev 2011-05-23 15:17:15 följande:
    Har fått väldigt svaga posetiva gravtest, slutade med mf, gjorde inte ont när det var så pass tidigt. Så man ska inte ta för givet att det går bra. Men är även gravid nu, och blödit från vecka 7 till vecka 14 men allt ser bra ut. Så det finns inte mycket mer att göra än att hålla tummarna och boka tid för vul. Lycka till!
    Det är helt otroligt att det kan vara så! Hur kroppen kan spöka och luras.
    Grattis!
    Och ja jag har is i magen, men håll tummarna för mig! 
  • lia76
    katla80 skrev 2011-05-23 15:20:53 följande:
    Förresten lia76, jag hade ALDRIG klarat av att vänta, tycker inte man ska behöva göra det heller, det är onödigt grymt! Med sonen (född 07) så åkte jag in akut för magsmärtor i v 8 och de gjorde VUL, men konstaterade att "jag tydligen var en dem som led av att livmodern växte". Fnys.
    Jag hade ingen värk eller så... Och enligt mina och BMs uträkningar så skulle jag ha haft mens vid den tidpunkten om jag inte varit gravid.

Jag kände inte sådan jätte oro att jag ville boka tid hos en privatklinik för att göra VUL. BVisste/Vet inte om någon i Västerås heller.

Tycker inte heller att man ska behöva vänta, men gyn nekade helt och hållet på att göra VUL bara för att jag var orolig.
    var det MF på gång så kunde d eändå inte göra något. Skulle det visa ett tickande hjärta så kunde jag ändå få missfall några timmar/dagar senare.
    Den förklaringen jag fick... Inte det jag ville höra, men det fick duga.

Och eftersom jag skulle haft "mens" den tidpunkten så gjorde den vetskapen mej lite lugnare också.
    Blödning kan man få vecka 4, 8, 12, 16 när man skulle haft "mens"
    (=
Svar på tråden Har plussat i tre dagar i sträck, svagt, men fick mens ändå!