artax skrev 2011-05-25 23:26:40 följande:
vad var det för "fel" på slemhinnan? om den var tunn är ju pergotime inte bra för många får tunnare slemhinna av pergotime... kul att komma igång iallafall,
angående varför man inte vill bli gravid med tvillingar är så klart alla risker! risk att föda för tidigt, vilket kan betyda dåligt utvecklad hjärna och andra organ, dåligt imunförsvar. risken för tvilling transfusion vilket sker i typ 20% av alla tvilliggraviditeter (då stannar ett foster av), låg födelsevikt och allt det medför, högre risk att få graviditetsdiabetes, moderkakan kan lossa när första barnet föds då får andra akutsnittas ut..
Ja det var lite av varför man inte vill bli gravid med tvillingar.
de fick ja aldrig förklarat nu när ja tänker efter..fan de skulle ja ha frågat :O
han sa att cykeln inte gått så långt som han velat,men ja hade fina äggblåsor å äggledare..
de är så skönt att de äntligen kommit i rullning, trodde dock inte att gyn skulle skriva ut pergotime så fort...allt har gått så fort min sambo ska lämna spermaprov oxå..trodde inte de blev aktuellt förrän mina testresultat var klara å efter vi testat pergotime..
har läst på en massa om pergotime men känns ändå som om ja inte vet nånting om va ja kan förvänta mig å må osv....
tack för svaret iaf...
kram
ja är medveten om dessa risker oxå, diabetes har ja redan men ja är symptomfri å läkare har redan sagt att de kommer antagligen bryta ut igen vid en graviditet..
Men de känns mest som att vissa är så anti tvillingfödslar utan nån förklaring