• fuckingposers

vill ha tips på hur man kan få henne att sparka i magen

Är det nån som har nåt bra tips på hur man kan känna bebis röra sig i magen och sparka? Dricka kallt vatten vet jag redan om, det funkar ibland bara.. Är i V28 och känner fortfarande henne inte röra sig varje dag, då blir man ju såklart orolig.. Hört att om man inte känner bebis varje dag är det ett tecken på att hon mår dåligt.. Hoppas ju att det inte är så!  

kom gärna med tips

• Svar på tråden vill ha tips på hur man kan få henne att sparka i magen
  • Mamma Jenny01

Äta något sött, lägg dig ner och vila. Men om du är orolig så ring din BM

• Johanninen

Tänk också på att inte oroa dig så mycket, även om jag vet att det är svårt! Det beror ju så mycket på hur bebisen ligger, hur din livmoder/moderkaka är placerad och om det är en vildbasare eller stillsamming. :)

Jag var tydligen ett extremt stillsamt barn i magen, mamma kände sällan eller aldrig av mig. Dessutom gömde jag mig väldigt väl när det skulle lyssnas efter hjärtljud, så flera gåger hördes inte ett smack ur magen. En gång hittade barnmorskan på mig under mammas revben, efter mycket om och men, dit jag inte ens borde kunnat smita undan. Mamma hade heller inte just någon gravidmage, trots att hon var smal som ett streck på den tiden. Jag fick på nåt vis plats ändå, och vägde 3890 gram när jag kom ut.

• fuckingposers
    Johanninen skrev 2011-05-23 19:30:25 följande:
    Tänk också på att inte oroa dig så mycket, även om jag vet att det är svårt! Det beror ju så mycket på hur bebisen ligger, hur din livmoder/moderkaka är placerad och om det är en vildbasare eller stillsamming. :)

Jag var tydligen ett extremt stillsamt barn i magen, mamma kände sällan eller aldrig av mig. Dessutom gömde jag mig väldigt väl när det skulle lyssnas efter hjärtljud, så flera gåger hördes inte ett smack ur magen. En gång hittade barnmorskan på mig under mammas revben, efter mycket om och men, dit jag inte ens borde kunnat smita undan. Mamma hade heller inte just någon gravidmage, trots att hon var smal som ett streck på den tiden. Jag fick på nåt vis plats ändå, och vägde 3890 gram när jag kom ut.
    kändes skönt att läsa det där lugnade väll ner mig en aning iallafall.. försöker att inte oroa mig, ja det verkar verkligen som jag har en lugn bebis i magen, men det kan ju ändra sig ju mindre plats hon får i magen.. Det är ju bara en trygghet att känna rörelserna
  • fuckingposers
    Ramborg skrev 2011-05-23 19:27:06 följande:
    Peta lite på magen kanske?
    Klart jag petar på magen, det gör jag jämt när jag vill känna henne.. Men hon svarar inte alltid på det..
  • Mimmi86

Jag brukar ta ett glas juice, då blir det full fart där inne :)

Och jag väntar en tös och är extremt sugen på apelsin juice :)

_-*-_BF 110911<3
  • fuckingposers
    Mimmi86 skrev 2011-05-23 20:49:35 följande:

Jag brukar ta ett glas juice, då blir det full fart där inne :)

Och jag väntar en tös och är extremt sugen på apelsin juice :)

Tack för tipset, då får jag köpa det och se om det blir full fart på min lilla
  • Limus

Jag tappade en kastrull i golvet en gång och då blev det liv i luckan. =9 Eller ä't
    choklad!

Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • FrökenLöken

Jag brukade gå upp mitt i natten och dricka o'boy =) Det satte fart på henne.

Min vaknade till när jag badade också, och åkte spårvagn/buss.

Uscha, saknar inte bristpårörelseoron :)

Lycka till.

• Gozan

ingen av mina barn gillar när ja pillar i naveln, då kör dom karate sparkar. testa å terrorisera de nom att pilla i naveln =) det har hjälpt mig när ja har velat ha kontakt

Svar på tråden vill ha tips på hur man kan få henne att sparka i magen