• Anonym (nojjan)

Tips om vart man kan göra vul i södermanland med omnejd?

jag har precis plussat men är så fruktansvärt orolig för om det verkligen är bebis och vill verkligen göra ett vul /tidigt ultraljud men här i stan (eskilstuna) erbjuds man endast det om man är i någon riskzon vilket jag inte är.

Så jag undrar om någon har tips på någon bra privat klinik (inte allt för långt bort) där man kan göra vul?
    Hur ser det ut i västerås? Strängnäs?
    Vet att det finns en klinik här, men de har tydligen väldigt långa väntetider..
    Vet att det finns en hel uppsjö i sthlm, men vilka är bra där?

Ni som gjort vul, vart gjorde ni det? Vad kostade det? Var det lång väntetid?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Tips om vart man kan göra vul i södermanland med omnejd?
  • 3 barns mamma

Hej det finns ett ställe här i Eskilstuna som heter kvinnohälsan just nu vet jag inte numret dit men jag kan leta fram det åt dig. Tror det kostar 300 men vågar inte säga helt säkert. Det ligger nere på stan vid time om jag in fått det om bakfoten :)

• Anonym (nojjan)
    3 barns mamma skrev 2011-05-23 21:56:27 följande:
    Hej det finns ett ställe här i Eskilstuna som heter kvinnohälsan just nu vet jag inte numret dit men jag kan leta fram det åt dig. Tror det kostar 300 men vågar inte säga helt säkert. Det ligger nere på stan vid time om jag in fått det om bakfoten :)
    Ja jag vet om det, men hörde att det hade jättelånga väntetider, men tänkte iaf ringa dit och höra imorgon!
  • ciccir

I norrköping (inte alltför långt bort...) finns Lovisamottagningen. Där kostar ett VUL 300kr alternativt gratis om du har högkostnadskort som gäller. Jag var där i början av min graviditet (v.8) och det var jättetrevliga. Jag hade högkostnadskort och det var inga som helst problem! Lycka till!

• Anonym (nojjan)
    3 barns mamma skrev 2011-05-24 12:00:51 följande:
    Okej annars vet jag faktiskt inte hoppas du får en tid där :)
    Jag fick en tid faktiskt, i början på juni :)
    Har du gjort vul där?
  • 3 barns mamma

Okej härligt :) nej tänkte göra det där nu sist jag var gravid då jag misstänkte tvillingar men tiden gick o sen var det dags för rul så struntade i det men tur kanske eftersom det var tvillingar

Svar på tråden Tips om vart man kan göra vul i södermanland med omnejd?