• Jekaal

Kattmat o barn!

Vill bara höra med er andra hur ni gör för att undvika att barnet äter från kattmaten!

Har en tjej som är 10 mån o det största intresset hon har just nu är att krypa fram till kattmaten o dra ut så mycket man kan innan mamma eller pappa hinner ta bort mig

• Svar på tråden Kattmat o barn!
  • Kissekatt

Vi hade nog tänkt sätta kattmaten uppe på katternas "kattgym" när det blir aktuellt.
    Då kan de ju hoppa upp och äta, men Hanna når inte upp. Värre tycker jag det är med kattlådan*ryser* Måste komma på någon intelligent lösning......

• KarinN80

Vi har flyttat kattens matplats till fönsterbrädan.

• Jekaal

Kiara men då måste ni ha breda fönsterbrädor?

• KarinN80

Ja de kanske den är, det har jag inte tänkt på. Mätte den nu, den är 24,5 cm bred.

• Vintervila

Vår son är på kattmaten här också, men oftast funkar det att ta bort honom därifrån. Om det blir värre (han är 7 månader nu) så får katterna äta på diskbänken.

• LabLover

Vi har flyttat på både kattlåda och matskålar för snart börjar väl dottern ta sig runt

• LabLover

Vattenskålen som katten delar med hundarna blir nog värre kom jag just på. Då får vi hålla ögonen på henne.

• Jekaal

Ja inte är det lätt med barn o djur, har även en katt som inte gillar barn så värst mycket så vi har även problem med henne.

Ja puffar upp tråden för att se om någon kommer med fler tips o idéer.

• Lucky

Här i mitt hus flyttar jag inte undan kattmaten utan vill att dottern(13mån) ska lära sig att det är kattens mat och den låter man bli! Har dock ingen blöt kattmat endast torrfoder och lax! Går oftast väldigt bra men nu är hon inne i en äta kattmatperiod, blää... men det är ju inget farligt iaf!
    Kattlådan står i badkaret :) mest för att det är trångt och så slipper jag kattsand överallt!

Svar på tråden Kattmat o barn!