• Anonym

Kan inte använda tampong längre efter en förlossning!?

Varför?
    Jag hade ALLTID tamponger förr, men nu kan jag bara ha jobbiga och äckliga bindor.. Är nu 11 månader efter förlossning kan jag verkligen inte använda tamponger! kan lixom inte få in dom, känns som att det sitter något ivägen och känns väldigt obehagligt? När jag väl lyckas få in en tampong så gör det gaalet ont när jag ska dra ut den.

Vad kan det vara för fel? :S Gjorde ändå 2 efterkontrollet och dom reagerade inte på något.
    Vill helst inte gå till gyn igen, känner mig lite less på att visa hela härligheten för massa personer nu....

• Svar på tråden Kan inte använda tampong längre efter en förlossning!?
  • Anonym

Hur då något ivägen?

Om något känns "ivägen" i slidan kan det innebära framfall... Inte skrämma upp dig men!

• Anonym

Jag har typ likadant, får inte in den tillräckligt långt så det skaver och gör ont om jag försöker. Känns som att det tar stopp och det gör även ont när jag ska ta ut den. Jag har iallafall turen att jag har fått betydligt mindre mens efter förlossningen så jag klarar mig med trosviss, men jag undrar ändå liksom du vad det beror på. Och jag har iallafall inte framrann och det bör inte du heller ha om du gått på två efterkontroller.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-23 23:56:41 följande:
    Hur då något ivägen?

Om något känns "ivägen" i slidan kan det innebära framfall... Inte skrämma upp dig men!
    Oh noo! Framfall vill jag inte ha :O
  • Anonym

Jag har samma problem men har inte gått till gyn än.

Framfall borde de väl ändå ha märkt på en gynkoll...men jag skulle också vara intresserad av anledningar till varför det kan bli så här. 

• Anonym (...........)

Jag tycker också det är svårare att få in tamponger nu efter graviditeten. Jag kände efter därinne och tyckte då det kändes som att det var någon skelettdel på var sida om slidan inuti om man säger så. Så skulle tamponger få plats mellan de benbitarna då och det var tydligen svårt för tampongen. Vet inte om jag hade det så innan eller om det kom efter att bäckenet drog ihop sig efter förlossningen eller något, typ...

• Anonym (!)

Jag har också problem med tamponger fast för mig gör det inte ont utan de glider ut..

• Anonym

Man kan ha ett litet framfall som inte alltid är så påtagligt att det upptäcks =)
    Tycker absolut att man ska kolla upp det för sin egen skull.

Knipövningar, knipövningar och knipövningar!
    Jag trodde jag hade framfall, för det kändes konstigt, men mina muskler var "bara" förslappade. Så jag knep och knep och nu har jag fått till formen där nere igen!

Jag hade visserligen inga problem med att få in en tampong men fick inte upp den lika långt som annars så det skavde.

Svar på tråden Kan inte använda tampong längre efter en förlossning!?