• Kissenger

Penis problem

Hej jag och min partner har ett litet problem i sovrummet . Våran relation i övrigt är väldigt bra.

Problem är väl enkelt kanske men vi behöver tips och råd iaf. Problem är nämligen det här: När vi har sex får hon ont i sin vagina pga att jag kommer in för långt i henne , (ja min är över det normala vet inte om exakt strl spelar någon roll i ditt sätt att kunna hjälpa oss) . Vi har försökt lite olika ställningar och så men det är lätt hänt att man råkar komma in lite långt iaf trots att man tänker på att inte göra det. Så resultatet har blivit att det blivit mindre och mindre sex , fast vi båda vill . Hon känner sig kåt och så och hon blir ordentligt våt också för den delen, vi har även använt oss av glidmedel för att möjligen förenkla lite. Men hennes största problem just nu är väl det att hon dra sig för att ha sex, det förknippas med smärta för henne och det resulterar ju automatiskt i att hon spänner sig när vi väl försöker och då blir allt bara fel. Vi har pratat om det här och har inget problem att prata om problemet liksom, men detta är självfallet jobbigt och sliter på förhållandet då båda vill ha sex, Så min fråga är har du några tips som vi kan testa, För som det är nu så Förknippar hon min penis endast med smärta och jag vill ju att hon ska kunna längta efter den liksom att hon till och med ska kunna gå i gång på den :)

1 Tips på saker som vi kan göra  som dels tar bort hennes hämningar att hon förknippar min penis med smärta .och istället förknippar den med något skönt något hon kan längta efter.

2 Tips på ställningar där jag inte kan komma för långt in (iaf väldigt svårt att komma för långt in).

3 finns det några sex leksaker som gör penisen mindre liksom, missförstå mig rätt som gör att jag inte kör in den för långt, som någon stopp kloss liksom.

( Vi har leta lite själva men vi hittar inget för det här ändamålet bara massa leksaker som gör den större och det är ju inte riktigt va vi är ute efter J )

Tack på förhand Par 27/24

• Svar på tråden Penis problem
  • sexologen

Hej!

Härligt med ett par som kan prata sex i relationen! Ni är väldigt insiktsfulla kring ert problem och det är precis så som du skriver att din partner nu förknippar din penis med smärta, kroppen är så konstruerad så ibland säger kroppsminnet ifrån tydligare än själva huvudet och känslorna vill.

På förslag för att ni båda ska kunna njuta av sex är att du låter din partner styra den sexuella akten, låt henne vara överst eller låt henne bestämma takt och låt henne röra sig mot dig i vilken ställning ni än väljer. På så sätt känner hon själv efter när det blir för djupt för henne och du behöver inte undra om det ska göra ont vilket kan störa också din njutning.

Det finns inte heller vad jag vet några sexleksaker som förminskar penis, däremot ett varierat utbud som kanske kan vara en del i er gemensamma sexualitet, där kan ni också testa er fram.

Nu måste ni båda arbeta upp och fram en lust igen och i detta behöver ni vara uppfinningsrika och prata mycket sex och bygga upp en förväntning som kan leda till en större njutning och släppa den hämning och det förknippande med smärta som nu smugit sig in i er sexuella relation. Bra att fokusera på att göra mycket saker tillsammans och fokusera på allt positiva i er relation som du beskriver.

Låt din partner ta för sig av dig i den utsträckning hon vill och låt henne nu styra och bestämma när, hur, var och på vilket sätt hon kan njuta av dig och din penis och hitta tillbaka till lusten. Lek mycket i sexet och testa annat än ren penetrering ett tag för att bygga upp stämningen och lusten till varandra och sist men inte minst var stolt över dig och din kropp.

Ta hand om varandra!

Hälsningar
    Sara

Svar på tråden Penis problem