Okej!
Jag undrar mest för att jag är föräldraledig från mitt ordinarie arbete där jag har fast tjänst, på natten. Jobbar 73 %.
Har fått ett extrajobb där jag jobbar varannan helg, tror det stod 8 timmar i veckan på kontraktet i snitt. Om jag inte minns fel.
Min chef var medveten innan jag gick på ledighet att jag skulle söka nytt jobb, då jag helst inte vill fortsätta jobba natt efter ledigheten eftersom de krånglar med sambons arbetstider, dagis osv. Hon kunde inte ge mig en dagtidstjänst, så jag skulle försöka hitta nytt under tiden.
Nu är hon sur för att jag jobbar extra på ett annat jobb. Antagligen för att jag inte sa det till henne, men hon har inte ens ringt mig eller hälsat på mig eller sagt grattis när jag kom in med sonen i somras. Så varför skulle jag ringa henne? Hon sa ju att det var helt okej att jag sökte nytt jobb. Och enligt mitt fack så finns det inget juridiskt som säger att jag måste meddela henne att jag jobbar extra under föräldraledigheten.
Har inga förpliktelser när jag är föräldraledig jäntemot mitt ordinarie jobb.
Men då vet jag att den tjänst jag har på extra jobbet inte överskrider de 27 % som jag har "kvar". Så då har jag ju rätt att jobba dem utan problem. För att alla har rätt att arbeta heltid sa mitt fack!