när brukar soc betala ut pengar?
Gjort en ansökan för juni och positivt beslut togs den 17/5. Än har inga pengar kommit in på kontot, så kommer dem den 25e då eller vilka rutiner har dem?
Gjort en ansökan för juni och positivt beslut togs den 17/5. Än har inga pengar kommit in på kontot, så kommer dem den 25e då eller vilka rutiner har dem?
Det brukar stå på journalanteckning eller liknande när pengarna betalas ut.
Vi betalar ut när beslut fattats oavsett vilken dag det är i månaden. Men du får nog ringa o fråga.
Står det inte i beslutet för vilken period ni beviljats? Det är inte alltid kalendermånader. Men är det för 1-30 juni så betalas troligen pengarna ut innan den sista maj. Hos oss får de som har kalendermånader som beräkningsperiod sin utbetalning kring den 27:e.
När jag fick soc-bidrag skickade de ut pengarna samma dag som det beviljades, alltså samma dag som jag beviljades. En bekant till mig fick inte sina pengar och det visade sig att de hade glömt att sätta in dem, så om du inte fått dem i veckan skulle i alla fall jag ringa och fråga.
Alltså samma dag som jag var där på mötet* ska det stå!
Jag tror att det är olika ifrån kommun till kommun, för jag fick min beräkning förra veckan och pengarna betalades ut igår så att jag har dem i morgon. Det bästa är väl helt enkelt att ringa och fråga.
I min stad brukar du betala ut samtidigt som lönen den 28e
Du kan nog bara ringa receptionen och fråga så har du svar på en gång. :)
I uppsala där jag bor betalas pengarna ut den 25e.
Hittar ingen info i papprena över när det ska betalas ut, så kommer de inte inom de närmsta dagarna lär jag ringa då.
perioden är dock 1-30e juni så de kanske kommer vilken dag som helst då?
Soc e änna bra på o betala för det man ska ha samtidigt gäller det också o veta man har rätt till givetvis lagar o regler kring socialtjänsten får o söka på google.