• Svar på tråden Tripp-Trapp stol med insats för nyfödd??
  • AnniPanni

Åh önskar att den hade funnits när lillan var bebis! Hon ville alltid vara med vid bordet, vilket slutade med att hon låg på amningskudden i mitt knä när vi åt (och fick sig en och en annan matbit på sig ).

Ibland hade vi bilstolen i vagnen så att hon kunde vara med..som sagt den här prylen hade varit grym att knäppa på Tripp trappstolarna (har ett par *s*)

• Lizz
    AnniPanni skrev 2011-05-24 09:36:47 följande:
    Åh önskar att den hade funnits när lillan var bebis! Hon ville alltid vara med vid bordet, vilket slutade med att hon låg på amningskudden i mitt knä när vi åt (och fick sig en och en annan matbit på sig ).

Ibland hade vi bilstolen i vagnen så att hon kunde vara med..som sagt den här prylen hade varit grym att knäppa på Tripp trappstolarna (har ett par *s*)
    Ja jag har fått känslan av att det skulle vara mysigt och säkert skönt också att slippa ha i knät just när man äter..det ser man rätt oftaFlört Men sen tännker jag att beisar sover mycket och att man kanske inte alls får använding av den...men på dig låter det som att du lägger en röst förSkrattande
  • She is Me

Tycker oxå den ser smidig ut, vi använde babyskyddet men det är ju inte så kul att sitta nere på golvet.

• AnniPanni

Verkar praktiskt att kunna ställa den på golvet också. Vi som har ett litet badrum hade problem att klämma in babyskyddet alt babysitter mellan toan och handfatet när man skulle duscha .

Nä hade jag en bebis hade jag köpt den typ igår

• fridaand

Vi har en sån och den används varje gång vi äter och lillen inte sover :) Även när man lagar mat och fixar med annat i köket så är det skönt att inte behöva böja sig ner till barnet vid sång o lek. Snart är det dags för smakportioner för oss och det är känns bra att inte behöva använda en vanlig matstol nu när pyret inte sitter själv.  Själva insatsen sitter stabilt på stolen och man får med förlängningsskenor som tippstöd att montera på stolsbenen. Rekommenderas varmt!! 

• Lizz
    She is Me skrev 2011-05-24 09:54:35 följande:
    Tycker oxå den ser smidig ut, vi använde babyskyddet men det är ju inte så kul att sitta nere på golvet.
    Är lite novis här, vad är ett babyskydd?Cool Babysitter har jag koll på men inte babyskydd...
  • Lizz
    fridaand skrev 2011-05-24 13:17:24 följande:
    Vi har en sån och den används varje gång vi äter och lillen inte sover :) Även när man lagar mat och fixar med annat i köket så är det skönt att inte behöva böja sig ner till barnet vid sång o lek. Snart är det dags för smakportioner för oss och det är känns bra att inte behöva använda en vanlig matstol nu när pyret inte sitter själv.  Själva insatsen sitter stabilt på stolen och man får med förlängningsskenor som tippstöd att montera på stolsbenen. Rekommenderas varmt!! 
    Låter toppen!Glad Hur många ggr/vecka sover bebisen under middagen? Förstår att det är individuellt men kul att höra..jag har någon rosa fluffig uppfattning om att bebisar sover mest hela tidenFlört
  • Lizz
    Ramborg skrev 2011-05-24 15:48:09 följande:
    Babyskydd är väl en bilbarnstol för riktigt små barn?
    Aha är det så de heter, trodde de hette bilbarnstolCool 

Tack för alla åsikter, fler???
  • förvirrande

Kom bara ihåg att inte låta bebisen sitta för länge - det kan deras små ryggar inte klara. Precis som de inte ska sitta för länge i babyskyddet

En i min mammagrupp hade en sån - det står upp till 9 kilo, men hennes son hade växt ur den redan vid 7,5 kilo och var då endast 4,5 månad. Så det är ju bara en kort period den kan användas. Dyrt för så kort tid tycker jag. Säkert beroende på barnets storlek...

Nej, personligen föredrar jag att ha mina barn i famnen eller på golvet

Svar på tråden Tripp-Trapp stol med insats för nyfödd??