Någon inom vård/omsorg
Någon inom vård och omsorg som kan ge exempel på hur ni skrivit er ansökan om graviditetspenning? Och gärna om ni fått det såklart! Tycker det är så svårt att beskriva vad jag faktist gör!
Någon inom vård och omsorg som kan ge exempel på hur ni skrivit er ansökan om graviditetspenning? Och gärna om ni fått det såklart! Tycker det är så svårt att beskriva vad jag faktist gör!
Jag har inte ansökt än då det är på tok för tidigt, men jag jobbar som personlig assistent åt en spastisk 12-årig kille och vet inte riktigt hur länge jag kommer att kunna jobba med honom.
Lyft förekommer, man jobbar nära, armar och ben flänger, och det är trånga utrymmen och inte anpassade höjder när man hjälper honom, så det blir spännande och se hur länge man pallar, men nåt sånt kommer jag ju självklart att skriva i min ansökan sen. Visst finns det lift i många situtioner men jag lär ju få tokigt ont i ryggen sen när magen blir stor och man försöker klä på han och sköta om hans omvårdnad då man behöver stå lutad konstant.
Vad jobbar du med förresten?
hej ja jobbar på ett äldreboened och ja har fått beviljad gravidpeng båda gånger -08 och ska gå nu efter semestern. ja beskrev sysslorna i allmänhet, påklädning å duschar trånga utrymmen hjälp vid förflyttnigar och så. många i rullstolar och nu på sommaren många som vill ut på promenad i rullstol och de e ju jätte tung.
en viktig del är nog de som din arbetsgivare skriver om omplaceringen.
Jag skrev ett helt A4 papper och riktigt detaljerat om trånga utrymmen och allt som förekommer på arbetsplatsen samt beskrev jag hur en utav de mer stressade dagarna såg ut. Jag fick beviljad gravpenning på heltid.
Jag har nu skickat in mitt. Försökte beskriva de tunga lyft vi har men det jobbiga blev att få fram hur tungt de är när vi liksom leder brukare som går väldigt dåligt på ganska långa promenader. Man drar liksom hela deras tyngd men det är svårt att beskriva hur tungt och snedbelastande det blir. Chefen skrev iaf att jag lyfter 30-40 kg 20 ggr om dan tror jag.
Bryr de sig om hur stressigt det är? Vill verkligen inte jobba längre än 2 månader innan dels pga tyngden men mycket pga hur stressigt det är för tillfället men det skrev jag ju inget om.
Stress är inte ett skäl till GP, det är ett arbetsmiljöproblem...
På min ansökan skrev jag 1-100kg och antal lyft varierar... Chefen skrev likadant.
Beskrev lyften, vridningarna, snedbelastningarna och de ensidiga momenten... Beskrev även några utåtagerande vårdtagare som kunde utgöra en risk för mig och bebisen.
Chefen skrev bara "Sedvanliga usk-uppgifter på sär.bo/demensavd."
Fick beviljat utan problem
Jag fick brev hem ifrån fk i veckan om att min graviditetspenning är beviljad :D HURRA!! Känns underbart! Va så orolig ang detta men nu släppte det! skönt! :)
För mig tog det ca 2v att få tillbaka om det var godkännt eller ej.. snabba ryck tycker jag, tummen upp för dom!! =)