• Hedda36

Hur pass vanligt är det att hunden avlider hemma?

Hej!

Undrar om någon varit med om att er hund avlidit hemma? Hur vanligt är det egentligen?
    Har ni erfarenhet av detta skulle jag gärna vilja ta del av era berättelser, vad som hände, hur länge sen det var osv?

MVH Hedda

• Svar på tråden Hur pass vanligt är det att hunden avlider hemma?
  • Kimsan82

Vet inte hur vanligt det är!! Men min pappas hund dog hemma.. Hon hade haft en halsinfektion vart inne på djursjukhuset och dagit ut ett par tänder..
    Sen var hon lite hängig ett par dagar..vi trodde det berodde på infektionen!!

Den kvällen hade hon kommit in ,hoppat upp i sängen och stått en lång stund och bara tittat på min pappa..han hade klappat henne och sagt att hon skulle ta lite nattvatten..
    Hon hoppade ner och kom inte tillbaka men brukade ibland sova på soffan så det va inget konstigt..

På morgonen låg hon död på köksgolvet Kanske är egoist men jag önskar verkligen att jag aldrig behöver uppleva att hitta nån av mina älsklingar så.. vet inte vad jag hade gjort..

Det var en sheltie hon blev 8 år..snart 4 år sen!! jag har hennes halvsyster som fyller 12 i mars..
    Eftersom hon hade haft blåsljud på hjärtat efter att ha blivit sövd(tandutdragningen) antar vi att det va det som la av...
    Hoppas bara hon inte led

Tror dock inte att det är vanligt att hundar bara avlider pang boom även om det på ett sätt är mest humant..

Har du en gamal vovve eller??

kram

• Jenny86

Tyvär får väll de flesta hundar åka till veterinären efter lidande..

Jag önskar nog att min vovve, när den dagen kommer, får en naturlig död hemma i det trygga.. Men det är väll för mycket att hoppas på..

• Vasen

En av mina hundar dog hemma. Hon var gammal då och jag hade beställt tid till veterinären för avlivning. Hon var inte sjuk, men väldigt trött och ville inte mer. Hon låg mest och sov och hade haft det svårt att komma upp när hon skulle resa sig. Hon dog på en natt, när hon låg och sov nedanför min säng. Jag vaknade vid 4-tiden på morgonen av att det var så tyst och sen märkte jag ju att min vovve var död.

På ett sätt var det skönt att hon fick somna in hemma, verkligen i sömnen. På ett annat sätt kändes det hemskt att jag hade väntat så länge med att ringa veterinären. Men jag tror inte hon plågades den sista tiden, även om hon inte var så pigg och fast än att hon var så stel. Jag saknar henne fortfarande fast det nästan är 18 år sedan.

• Hedda36

Tack för era svar! Min hund har genomgått ett antal operationer i sina båda knän och nu senast med en väldigt elakartad infektion på köpet. Det är mest jag som funderar i de här termerna för att i möjligaste mån vara beredd men min vovve är pigg, glad och lika lekfull som förut, även om hon haltar och antagligen har ont, fast betydligt mindre än tidigare. Därför frågade jag.

MVH Hedda

• Danbala

Vår hunds bror, en ung, glad och energisk jycke, låg död på sin sovplats på morgonen när hans matte kom ner.

• Anderssonskan

Min väninnas hund stendog i hallen av tarmvred, pang bara utan förvarning!

• kentaåmajs

min vovve dog hemma.. 5 år ganska exakt blev han, varit som vanligt hela dagen så när vi gick å la oss på kvällen så börja hans hjärta slå som om de skulle hoppa ur bröstet på honom å de gíck så fort.. han drog en sista suck så va han borta!!

de va sent på kvällen å han inte ens tänka på veterinär.. han hade blåsljud på hjärtat! så han dog av det!! saknar honom!!

• Zaria

Inte min hund men kompisens Golden retriver dog hemma,1,5 år gammal bara,de lekte med henne ute,så bara stendog hon,obduktionen visade nåt dolt fel på hjärtat LÄSKIGT..

• Gossensmamma32

Min förra vovve somnade in på vardagsrums mattan, han dog lycklig...

Han bara slutade andas 12 år gammal...

• lea 82

Pappas hund dog igår...
    Han hade varit lite hängig under dagen, dregglat mycket, vi trodde att han fått något i halsen...sedan på kvällen hade han bara lagt sig ner ute på deras altan, allt gick väldigt fort. Inget som man hade räknat med... Vi tror att det var hjärtat som gav upp, inget som hade varit dåligt som vi visste om, men allt tydde på det. Alla blev väldigt chockade. 8 år blev han bara...
    Skönt på ett sätt att man slapp veterinärer och mediciner!

• Gossensmamma32

lea 82: En hund som trivs och har det bra vissar oftast inte sin ägare att den är sjuk...

• lea 82

Min systers hund, som är 13 år, var inte direkt dålig men hon gick ändå på rutinkontroll till vet med honom...Visade sig att han hade urinvägsinfektion(tror jag)... Så när hundarna blir lite till åren, annars oxå så klart, så är det jättebra att göra lite hälsokontroller på dom...

Svar på tråden Hur pass vanligt är det att hunden avlider hemma?