Finnar/Akne runt munnen kan bero på hormoner?
Jag har de senaste två månaderna fått mängder med finnar/akne runt munnen och någon vid sidan av näsan. Dom är stora fula och gör ont så vill ha bort dom! Har hört att när finnarna sätter sig just där så kan det bero på just hormoner.
Födde andra barnet för 1,5 år sedan och mensen har varit jätte konstig sedan dess, så vet inte om mina hormoner spökar?
Innan andra barnet hade jag väldigt sällan finnar utan bara pormaskar. Efter andra barnet har jag ganska mycket finnar och de sista två månaderna ska vi ju inte tala om. :O
Är 21 bara men tycker ändå att det inte borde räknas som "tonårs finnar" nu, eller? Vill ju inte lägga tid och pengar på att gå till läkare och så ignonerar dom en bara och säger "det är tonårs finnar och det går över". :( Dom här fulingarna är ju duktiga på att sänka självförtroendet så vill ju verkligen få bort dom nu! Tänkte ringa till vårdcentralen och säga att jag vill ta ett test på mina hormoner, ringer jag till rätt ställe då? Eller ringer jag någon annan stans om en sån sak? Hur går ett sånt test till?