• Anonym (frustrerad)

vad göra med en passiv man?

Jag vet inte vad jag ska göra, vi har hamnat i en hemsk och dålig spiral. Min man är så fruktansvärt passiv sexuellt att jag kan bli tokig! Jag har tänkt på detta mer eller mindre dagligen i över ett år och jag längtar mig tokig efter andra män som är annorlunda. Jag vill bli sedd sexuellt! Jag vill bli åtrådd!

Min man ligger mest blickstilla på rygg när jag smeker eller suger honom. Han försöker aldrig ta tag i mig eller ge särskilt mycket tillbaka. Jag vill ju det... ibland har jag bett honom göra det men han svarar då "men det är ju så mysigt"  dvs. att jag gör det skönt för honom. Vad f-n... jag vill inte att sex alltid bara ska vara mysigt, jag vill ha det hett, svettigt och vilt. Det kommer jag aldrig att få med min man. Han är oförmögen till den sortens sex. Han stönar knappt, han visar ingenting särskilt rent njutningsmässigt och han säger aldrig till innan han kommer utan plötsligt så är det bara över. Jahapp, liksom...

Nu har det gått så långt att jag börjar få svårt att känna lust och jag drar mig för att ha sex med honom. Det känns bara tomt efteråt, jag klarar inte av det längre. Så fort jag blivit upphetsad är det över. Jag blir galet frustrerad av den här situationen och jag vet inte hur vi ska ta oss ur det. Han går mest omkring och tittar avvaktande på mig hemma. Han förstår att jag är missnöjd men han tar inte initiativ till att lösa något som rör känslor eller sex. Det är alltid jag som ska försöka lösa allting som rör vår relation och det driver mig till vansinne. Om jag inte säger något om hur jag känner, så gör inte han det heller.

Det största problemet är att han tycker att vi har det bra. Jag är boven i dramat här.

Är det någon som har något klokt att säga?

• Svar på tråden vad göra med en passiv man?
  • requiem

Klart han tycker att ni har det bra - han får ju ha det mysigt i alla fall. Om det inte funkar att prata med han om saken (vilket det inte verkar göra.) så skulle jag sluta göra det mysigt för han och ta hand om mig sj ist. Kanske fattar han vinken om han får lite egen medicin tillbaka..

Du är inte boven i dramat.. Det handlar om att ge och ta.. 

• Anonym (frustrerad)
    requiem skrev 2011-05-24 15:58:45 följande:
    Klart han tycker att ni har det bra - han får ju ha det mysigt i alla fall. Om det inte funkar att prata med han om saken (vilket det inte verkar göra.) så skulle jag sluta göra det mysigt för han och ta hand om mig sj ist. Kanske fattar han vinken om han får lite egen medicin tillbaka..

Du är inte boven i dramat.. Det handlar om att ge och ta.. 
    Tack för dina ord, det hjälper att få höra att det inte är mitt "fel"... men det känns så tråkigt att det är så här. Han har aldrig varit särskilt aktiv i sängen. Nu känner jag att jag verkligen saknar det! Och behöver det...

Fast tyvärr verkar han nöja sig med ingenting hellre än att närma sig mig.
  • Tom Araya

Jag antar att du inte pratat med din man och vi män är urusla tankeläsare.
    Vill du ha en ändring måste du tala om vad du vill.

Sedan jag (och du TS) bara hoppas på att din man vill ändra på sig för din skull men även för bådas bästa.
    Lycka till. Solig

• Anonym

Gud vad frusterande.
    Känner igen mig, gäller även utanför sexet.

• Anonym (frustrerad)
    Tom Araya skrev 2011-05-24 16:08:16 följande:
    Jag antar att du inte pratat med din man och vi män är urusla tankeläsare.
    Vill du ha en ändring måste du tala om vad du vill.

Sedan jag (och du TS) bara hoppas på att din man vill ändra på sig för din skull men även för bådas bästa.
    Lycka till. Solig
    Fast jag kan ju inte ändra på hans personlighet? Jag har bett honom ta för sig mer, men han är inte den typen. Han säger "men jag gör ju det" vilket innebär att vi har lite olika åsikt om vad det verkligen betyder.

Tack för din lyckönskning - jag lär behöva den...
  • Anonym (frustrerad)
    Anonym skrev 2011-05-24 16:10:13 följande:

Gud vad frusterande.
    Känner igen mig, gäller även utanför sexet.

Ja, frustrerande är bara förnamnet.

Vad har du/ni gjort åt saken?
  • Lollo36
    Anonym (frustrerad) skrev 2011-05-24 16:10:53 följande:
    Fast jag kan ju inte ändra på hans personlighet? Jag har bett honom ta för sig mer, men han är inte den typen. Han säger "men jag gör ju det" vilket innebär att vi har lite olika åsikt om vad det verkligen betyder.

Nej men hans inställning kanske blir en annan om du sätter hårt mot hårt och på allvar talar om att hans passivitet medför att du inte gillar det längre och att han MÅSTE jobba mera, annars blir det inget alls.

Problemet med oss kvinnor är att vi ofta kommunicerar våra behov utan att sätta kraft bakom orden. Karlarna är tröga, de behöver den där riktiga kicken där bak för att verkligen fatta vad vi menar. Annars tar de oss inte på allvar. Alltså, en del gör det, men det är nog för att en stark kvinna har lärt upp dem tidigare . Din karl verkar inte vara en av dem.

Så kom igen. Sätt ner honom och förklara att så länge han är passiv så har du svårt att känna lust och då blir det inget. Och agera efter det också.
    When women go wrong, men go right after them. (Mae West)
  • Anonym (frustrerad)
    Lollo36 skrev 2011-05-24 16:15:24 följande:
    Nej men hans inställning kanske blir en annan om du sätter hårt mot hårt och på allvar talar om att hans passivitet medför att du inte gillar det längre och att han MÅSTE jobba mera, annars blir det inget alls.

Problemet med oss kvinnor är att vi ofta kommunicerar våra behov utan att sätta kraft bakom orden. Karlarna är tröga, de behöver den där riktiga kicken där bak för att verkligen fatta vad vi menar. Annars tar de oss inte på allvar. Alltså, en del gör det, men det är nog för att en stark kvinna har lärt upp dem tidigare . Din karl verkar inte vara en av dem.

Så kom igen. Sätt ner honom och förklara att så länge han är passiv så har du svårt att känna lust och då blir det inget. Och agera efter det också.
    Lollo36, du är klok som en bok. Det ligger säkert mycket i det du säger.

Jag vet bara inte om jag har någon kraft kvar att kämpa, jag får så lite tillbaka. Från början var jag en stark kvinna men nu vet jag varken in eller ut längre! Och det känns så  fruktansvärt osexigt att behöva be om detta!!
  • Tom Araya
    Anonym (frustrerad) skrev 2011-05-24 16:10:53 följande:

Nej, det är riktigt, du kan inte ändra på någons personlighet men du kan locka fram en del av personligheten som kanske varken du eller han visste fanns där.
    Om man inte pratar om det, försöker och testar får man aldrig veta.
  • Lollo36
    Anonym (frustrerad) skrev 2011-05-24 16:18:23 följande:
    Lollo36, du är klok som en bok. Det ligger säkert mycket i det du säger.

Jag vet bara inte om jag har någon kraft kvar att kämpa, jag får så lite tillbaka. Från början var jag en stark kvinna men nu vet jag varken in eller ut längre! Och det känns så  fruktansvärt osexigt att behöva be om detta!!
    Ooh, jag vet hur det känns, tro mig. Min passive karl är historia numera.
Svar på tråden vad göra med en passiv man?