• Anonym (osynlig)

Känner mig utanför i klassen, vad kan jag göra?????

Känner mig utanför i klassen.. jag går i en klass där det är 6 elever..
    men ingen pratar med mig knappt nåt :(   
    försöker "va med" i disskutionerna på rasterna men får ingen respons alls..
    jag kanske inte är den mest sociala som alltid ska synas och höras men det känns så tråkit att ingen bryr sig om vad jag säjer..
    Går en tjej i klassen som hela tiden ska hålla på att spela apa och spexa.. hon liksom har tagit över och fryser ut mig känns det som.. Alla hänger efter henne heeeeela tiden och vill vara med henne... skit störande..

Hur blir man mer populär och får kompisar? Är så j*ävla trött på henne... men finns väl inget att göra :( ??

• Svar på tråden Känner mig utanför i klassen, vad kan jag göra?????
  • Anonym (osynlig)

Det är en utbildning som arbetsförmedlingen har. 25år

• Anonym (osynlig)

jag vill inte bli något släptåg eller svans efter henne.. jag vill att dom ska följa efter mig... el åtminstone prata med mig lite iaf.. hon spelar fjortis och gör sig till hela tiden (hon är 28år).. och alla hänger efter henne och tycker hon är sååå rolig.. säjer jag nåt trevligt till henne så får jag ett kort svar tillbaka.

Hur ska jag göra för att "ta mer plats" och hur gör man om man vill sätta någon på plats lite som inte är otrevlig i det dom säjer men ändå på rösten och tonläget otrevlig....?

snälla hjälp!

• Anonym (Hör nu här!)

Först när jag läste inlägget, trodde jag du var väldigt ung! Men du är vuxen, och även om det är skitjobbigt att inte bli "sett", så försök fokusera på det utbildningen handlar om, och skit i resten. Du kan ju inte slösa energi på någon fjortistyp, som du kallar det. Om du gör det, får du ingenting tillbaka. Vuxenmobbning är en helt annan sak, och handlar det om det, då går du till den som leder utbildningen, och berättar hur du känner det, och ber om att få vederbörande uppläxat / förflyttat.

Går de inte med på det, går du till din handläggare på ABF, och berättar vad som pågår, så du kan få en annan kurs/ klass.

• temmaL

Jag tycker att du ska sluta lägga energi på att vara arg på någon som tar plats på din kurs o ägna den energin istället åt dina vänner som värdesätter det du säger

• Lavish

Jag håller nog med övriga, antar att ni inte ska vara där så länge. Har du dåligt med vänner annars och hade hoppats på att träffa nya där? Det är klart att om hon MOBBAR dig så måste du agera. Men om det bara är så att ingen verkar intresserad av att lära känna dig och bli kompis så är det bästa att bara gilla läget och inte bry sig om det. Men det får ju inte bli så att du känner att du inte vågar svara på frågor och diskutera.

• vinterblomma

Känner igen typen du beskriver, har både pluggat med och arbetat med personer som uppträder så. Om jag var du skulle jag ignorera henne så gott det går och fokusera på utbildningen. Sen är det trist att de andra hänger på. Finns det inte någon av de andra som är lättare att närma sig? Hur lång är utbildningen?

• Anonym (osynlig)

utbildningen är ett och ett halvt år... det är 4 tjejer och 2 killar.. antar att det bara är att stå ut.. ska försöka skita i det och koncentrera mig på utbildningen, men tycker det känns så trist... hoppades på att hitta kompisar i klassen eftersom jag inte bott här så länge..
    mobba kan jag väl kanske inte direkt säja.. men hon har en sån kaxig attityd.. och jag känner tydligt att hon inte gillar mig.. försöker jag prata med någon av dom andra ska hon dra i väg med den personen..

• vinterblomma

Nu vet jag inte hur långt ni hunnit på utbildningen men med lite tur hinner nån mer ledsna på henne efter ett tag. Min erfarenhet av personer som ska stå i centrum hela tiden brukar stöta bort folk till sist, man orkar helt enkelt inte längre. Det låter trist för dig TS, hoppas du kan hitta sätt att hantera situationen.

Kram

Svar på tråden Känner mig utanför i klassen, vad kan jag göra?????