• Anonym

Ni som haft/har njursten (kvinna) TITTA HIT!!!

Ni som haft/har njursten., har ni haft starka eller svaga symtom?
    Jag har inte fått veta vad jag "lider av", men har själv börjat fundera på njursten...

Det enda jag vet är att mina blodprover ser bra ut, MEn jag har spår av blod i urinet när dom tar urinprov. Plus att min temp är aningen höjd sen ett par veckor.

Ibland har jag haft mycket ont i ryggen och dom trodde först att det var UVI vilket det ej var enligt odling.

Imorn ringer läkaren och jag ska höra om vi kan se om det är njursten,

Ni som haft, HUR har era symtom yttrat sig och har någon haft som jag?

• Svar på tråden Ni som haft/har njursten (kvinna) TITTA HIT!!!
  • sommarbarnen

Njursten kommer av för mycket urinsyror, googla.. genom fel kost får man för mycket syror i kroppen tex:
    Havregrynsgröt är surt och citroner är basiska!

• Anonym

Jag har nämligen läst att man KAN gå med njursten utan väldigt starka smärtor, beror på VAR och hur stor ev njursten är...

• helenen

Ett njurstensanfall gör så vanvettigt ont att det inte kan beskrivas med ord. Själv klöste jag sönder tapeten i väntan på taxi, och akutsköterskan berättade att ennes man hade gjort stora bitmärken i dörrkarmen under hans anfall.

Däremot, när det inte är något pågående anfall, när njurstenen bara sitter där och sitter, då kan det kännas allt ifrån ingenting alls till en dov, molande värk i ryggen.

Hoppas du får svar av läkaren!

• PiaLi

Håller med övriga. Hade mitt första njurstensanfall i helgen och det är värre än förlossningssmärtor...
    På mig hittade de inget blod i urinen vid provtagning, men något dåliga levervärden..ingen feber. 
    Men röntgen visade på sten i urinledaren. Värken släppte efter ca 36 h (med morfin och annan smärtlindring) och har *peppar peppar* inte återkommit ännu. 
    Jag fick veta att jag kunde åka hem, bara att vänta och se, antingen har stenen kommit ut naturlig väg eller så har den flyttat sig till ett bättre läge. 
    Min sten satt väldigt långt ner så jag hade ffa ont mitt fram i buken och rakt igenom till ryggen. Samt ut mot höger sidan och höft. 

Inte roligt någonstans.

Svar på tråden Ni som haft/har njursten (kvinna) TITTA HIT!!!