• Indianica

Hur många familjepizzor behövs till ca 24 barn och när servera?

Ska servera pizzaslices på barnkalaset. Det kommer att komma ca 24 barn (kanske en handful föräldrar) och pizzan är väl mer tänkt som tilltugg än hel måltid då jag tror de flesta ätit då de kommer, samt att de får fika efteråt. Tänkte skära upp skivor ur familjepizzor, men hur många tror ni behövs? Jag har ingen aning, äter sällan köpesfamiljepizzor och har inte ens koll på storleken, men att de är stora förstår jag, men vad tror ni, 4-5 st eller rent av fler?

• Svar på tråden Hur många familjepizzor behövs till ca 24 barn och när servera?
  • Hannah76

Oj jag vet ine riktit. Men en familjepizza är gjord av tre degar (till vanliga pizzor).

• Hillbilly

Räkna högt ca en pizza till fyra personer. Alltså sex pizzor. Det borde nog räcka. Hur gamla är barnen? Dom ska ju som sagt orka fika också...

• SilverLadyG

Köp såna billys pizzor från willys, varje person får 1, blir billigare.
    Familjepizzor, kanske 7-10? Om du redan bjuder då ska du räkna med att det äts mer än du anar, pizza är jo en favorit och då kommer det trängas in. hihi

• Valborgs

Vi två vuxna och 1 barn (10 år) äter inte upp en familjepizza på en måltid, så att 4 barn äter en när det bara är "tilltugg" tror jag är för mycket, men det beror ju på hur gamla barnen är och vilka pizzor ni väljer, vissa är ju mer mättande än andra. Vad ni ska göra på kalaset spelar säkert oxå roll, hur stor ro de har att sätta sig ner och äta.. :)

• Indianica

Tack för era svar!!

Barnen är mellan 8 och 9 år gamla. Kalaset börjar kl 17, men jag har inte utlovar en hel måltid, så jag tippar att de flesta ätit mat före de kommer. Pizzan är mer tänkt som överraskningstilltugg.

Det är ett litet äventyrsbad och en simhall vi ska ha kalaset i, så det ska badas, det är som ett mindre äventyrsbad så det finns en del att göra Jag skulle tippa att badet är mycket intressantare än både pizzan, tårtan och fikat

Å andra sidan gör det ju inget om det blir för mycket pizza, det går ju att frysa in resterna Men jag vill inte ha allt för mycket pizza i frysen, inte bra för figuren

Billypizzor gillar inte våra barn så det blir lite fel att servera det

• Lilo

Antar att du redan tänkt på det men,  hjälp så hungrig man blir av att bada!
    Minns själv när man som liten var på simhallen/äventyrsbade och höll på att hungra ihjäl när man kom upp.
    Kunde lätt äta 4-5 medhavda smörgåsar då (annars max 2).
    Hade någon serverat en pizza hade jag kommit till himmelriket...  
    Tänk även på att alla barn kanske inte är vattendjur, en del tycker det är otäckt en del vill helt enkelt inte... då blir pizzabordet betydligt mer intressant.

En annan sak är just med familjepizzor så brukar de vara svåra att slicea (hur det nu stavas) med tanke på deras storlek. Blir mycket spill och kladd med så stora bitar.
    Vet att jag köpt med mig en familjepizza någon bakisdag när vi skulle hänga i en park, bad att få den slicead och pizzabagaren var smart nog att skära den i små kvadratiska fyrkanter istället, knappt sås tora som en Billys.
    Blev mycket lättare att hantera, så det kan ju vara ett tips att be om.

Låter dock som du har ett toppenkalas planerat...  de kommer bli en höjdpunkt för många av barnen.
    Lycka till!

Svar på tråden Hur många familjepizzor behövs till ca 24 barn och när servera?