• Aniko

Hår som svinto

Tycker att mitt hår ser för bedrövligt ut de senaste veckorna, födde barn 110427. Särskilt luggen och håret framtill har blivit väldigt frissigt, det står nästan rätt ut och ser ut som svinto

Min man klippte mig idag, för jag tänkte att håret nog kan vara slitet då det är väldigt länge sedan sist jag klippte mig. Han klippte säkert av minst en decimeter och det såg bra ut. Men när håret torkade var det lika svinto-aktigt som tidigare!

Nån annan som haft det såhär efter förlossningen? Jag känner nästan för att klippa av allt eller rentav raka mig... Ser skitfult ut. Visst kan jag lösa det genom att ha i massa grejer men vill ju att det ser snyggt ut naturellt också 

• Svar på tråden Hår som svinto
  • ylenolos

Tvätta det sällan och använd inpackning och massor med balsam, schampo gör håret mer torrt så tvätta sällan är bra.

• agtiwi

Mitt hår blev konstigt efter min sista graviditet, barnet är nu 5 år. Håret tovade sig (riktigt stora knutar) och var strävt och konstigt.

Jag har använt mycket balsam och klippt mig ofta. Först nu är mitt hår normalt igen, så det tog 5 år för mig. Hittade även ett himla bra schampoo som funkat bra för mig. Det heter elvital anti-breakage.

Svar på tråden Hår som svinto