• Aniko

Stor navel

Födde barn för snart en månad sedan. Mot slutet av graviditeten ploppade naveln ut, vilket inte hände vid förra graviditeten. Jag har nu en sladdrig och degig mage men det värsta av allt är att naveln har blivit riktigt stor och uttänjd! Kan den återfå sin vanliga storlek om jag går ner i vikt? Eller måste jag acceptera att den är så stor och ful?

• Svar på tråden Stor navel
  • Linnika

Min navel var också gigantisk en månad efter förlossningen.
    Jag blev jätteskraj, men nu har magen börjat att dra ihop sig mer och naveln minskar i storlek.

ღ Linus ღ
  • Aniko

Naveln är fortfarande lika stor tror jag och den är brun inuti . Har kvar linea negra också. Men jag har en hel del kilon kvar att gå ner så det kanske är därför.

• nenna76

Jag hade också jättestor navel efter förlossningen, trodde aldrig att den skulle bli normal igen. Men nu efter 4 1/2 månad ser den ut ungefär som innan. Dock har jag fortfarande kvar en skugga av linea negra också, men den försvinner väl snart får jag hoppas.

• L875

Jag väntar mitt fjärde barn och min navel är inte snygg. Brosket inne i naveln töjdes ut då jag väntade trean och den gick aldrig tillbaka, annars har jag klarat mig helt utan bristningar. Jag har hört att det går att operera om man känner sig väldigt obekväm. När huden drar ihop sig igen kan man bli brun i naveln. Jag brukar använda en skrubbkräm i samband med dusch. I regel brukar nästan alt försvinna vid första skrubbningen. lycka till Glad

• Aniko

Naveln är nu i princip lika liten som innan drygt 4 månader efter förlossningen. Magen är fortfarande småtjock men det är ju mitt eget fel, gillar kakor lite för mycket.

• vargaa

För mig blev den mindre md tiden, men den är större än innan graviditeten fortfarande. Dottern är 16 mån. Men det är ett lågt pris tycker jag. ;)

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden Stor navel