• tiger85

Var hittar man någon som kan skissa en tatuering?

Har länge funderat på o tatuera in någon som kopplar ihop mig med mina döttrar... 
    Min far föreslog klätterros vilket jag fastnade för o funderade på o ta våra månadsstenar som färg på blommorna isf... 

Satt o kollade detta o våra månadsstenar är: rubin, akvamarin o topas...

Insåg dock att våra stjärntecken hör till vatten elementet o funderar på om det går o göra något med det... Jag e kräfta, stora dottern fisk o lilla tjejen skorpion...

Min fantasi är usel o känner ingen som e bra på o skissa till tatuering heller... misstänkar ju att tatuerare tar en del för o skissa själva...

Någon som har någon ide på vad man kan göra?

Vill ha tatuering på vaden lr skuldran...   

*Josefine 050314 & Denise 081112*
  • Svar på tråden Var hittar man någon som kan skissa en tatuering?
  • Brallan84

Tatuerarens önskan bör ju vara o få kunder, så i sin tur bör de kunna bistå kunden för att få denne att vilja tatuera sig, alltså ska du se att tatueraren kommer försöka hjälpa till, bara o fråga. Men försök o inte kom tomhänt, iaf en plan över vad du vill, så du kan leta i deras pärmar.

Lycka till!

• tiger85

fast e väl den planen jag behöver ideer till :) jag e riktigt usel på o få fram bilder på något... 

Något förslag på hur man kan koppla ihop något av ovanstående till en tatuering??? 

• Brallan84

Hmm, nja svårt som bara tusen o klurar ut nåt sådär. Lättast o söka dig till tatueringsforum och som sagt, tatuerare. De jobbar ju med detta dagligen.

• Furie

Du ska absolut vända dig till en tatuerare genom hela processen tycker jag.
    Jag har själv gått den vägen när jag bara haft vaga idéer om vad jag vill ha (ett tema, symbolik etc), och de skissar upp förslag och ger idéer tills du känner dig nöjd.
    Att få en bild färdigtecknad av någon annan kan med funka, men ibland fungerar inte kombinationen på rätt sätt på kroppen, den kan få ett "kladdigt" utseende när den väl är tatuerad och allt detta tar ju en tatuerare hänsyn till innan den sätts på kroppen Mitt råd är som sagt att redan nu gå till en tatuerare, du har ju redan idéerna - en klätterros och vatten, det räcker gott och väl   

• Marnet

Varför vill du inte gå till tatueraren då? Du frågar vart du kan hitta någon som kan skissa!

• tiger85

Kan väl gå till tatueraren självklart! Men de på närmare håll har jag hört för mycket negativt om... Därav valt en som bor typ 30 mil bort... Bett honom skissa men kommer inte träffa honom förrens jag ska fixa tatueringen o har inte råd o köra den sträckan fler ggr o känns inte helt rätt o ta den kontakten via telefon... 

Är för den delen mer ute efter någon idee på hur man kan få ihop mina önskemål i en tatuering...  

Svar på tråden Var hittar man någon som kan skissa en tatuering?