• Diny

Joyk (docka..)

Hej! Min dotter fyller snart och funderar på att köpa en joykdocka till henne. Ni som har köpt joyk (eller rubens barn) tyckte era barn om den? Hur gammal var ert barn när det fick en? Är dockorna i bra kvalite? Min dotter fyller bara ett år men tänkte att dels kan det vara ett roligt minne att ha när hon är lite äldre och dels har hon visat mycket intresse för dockor på senaste tiden och så är de ju så söta !

• Svar på tråden Joyk (docka..)
  • Eva A

Hej!
    Själv köpte jag en Rubens docka (Emil) till min son när han var bara ett halvår (lite tidigt, jag vet) - i början hade han ju ingen glädje av den, men när han var runt 1½ blev den verkligen hans bäste vän! Jag funderar just på om jag ska köpa en till lillebror också. Det enda är att dockorna egentligen först rekommenderas från 2 år (pga att håret tydligen kan lossna så de ska nog inte sova tillsammans med dem så att de riskerar att få det i halsen). En dock av något slag till din lilla tjej uppskattar hon helt säkert ! Lycka till med inköpet! Skrattande

• viggomoberg

Får man fråga om det blev nån JOYK-docka? Går själv å funderar på en sån till min dotter som fyller ett...

• flicstoria

Min dotter fick en Joyk-docka och en Ruben-docka när hon fyllde ett och för henne är Joyk-dockan en riktigt skatt medan Ruben-dockan har hon aldrig riktigt brytt sig om. Funderar man på dessa så är mitt tips att visa dockorna för barnet i en affär så ser man på reaktionen hos barnet om han/hon kommer att gilla den

• Diny

Tack för era svar! Hon fick en joyk docka (emelie) och hon tycker om den. Har även köpt till ett hjärta som man sätter in och som låter som ett riktigt hjärta. Hon kramar och tycker om den nu, men jag tror hon kommer leka mer med den när hon blir äldre

Svar på tråden Joyk (docka..)