en bra fet hud salva?
någon som har ett tisps på en fet hudsalva till min super torra hud???
någon som har ett tisps på en fet hudsalva till min super torra hud???
Propyless från apoteket är bra men aloe vera gel är bättre i längden!
Har du provat att smörja dig i duchen med olja, tex barnolja eller mandelolja?
Locobase från apoteket är annars fet och bra.
oki tack näää har inte täbkt på barnolja... *springer till närmsta affär och handlar*
TACK så jätte mycket
Jag har extremtorr hud och seborréexem. Jag får många salvor utskrivet på recept via hudmottagningen och det fins mycket att välja på. De flesta är bra och alla finns även receptfritt. Du kan fråga på apoteket. De jag rekommenderar är Propyderm och Miniderm (båda finns på pumpflaska). På vissa partier där huden är extremt torr använder jag Locobase.
jag röstar för locobase!!!!
tror det stavas så.... den e fet och dryg finns på apoteket mkt bra salva!!
propyless e jättebra
helosan är det bästa jag vet iaf. använder det på mina torra händer o mina tatueringar när dom e nya.
handkrämen abc phu den är dryg man svettas till o med om händerna
Jag har väldigt torr hud och eksem som ibland behöver behandlas med kortisonsalva. Nu har jag hittat en super salva som många gånger räcker för att hålla eksemen borta. Helt vanlig fotvårdsalva på apoteket. Den är super och funkar extra bra på torra händer!
Locobase!
Locobase har en ännu fetare "kusin" som heter Repair om jag minns rätt... Jag har båda.
Repair från apoteket slår det mesta!
Jag kan verkligen rekomendera tummeli. Den har funnits i finland sen urminnes tider och finns nu i sverige på www.tummeli.se.