Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mellanmjölkens land

Nån som testat Calma nappflaska som komplement till amning?

Jag helammar och har plannerat att fortsätta ett tag till men ibland vore det skönt om pappan kunde ta nån matning. Som det är nu måste de följa med om jag ska kunna träna vilket är lite jobbigt för både honom och mig.

Nu har jag fått tips om Calma nappflaska (http://www.medela.com/IW/en/breastfeeding/products/breastmilk-feeding/calma-feeding-device.html) som tydligen ska funka bra som komplement till amning. Barnet får tydligen använda samma teknik som vid amning när det äter.

Är det nån som testat att pumpa ut och sen använda den här flaskan istället för en vanlig flaska? Den kostar ju typ 5ggr så nycket som en vanlig flaska så det vore tråkigt om den inte funkade...

• Svar på tråden Nån som testat Calma nappflaska som komplement till amning?
  • Familjen L

tummen ner för oss vilket är synd, för det är annars en bra flaska. Men sonen vägrar flaska, hur vi än försöker vägrar han flaska. Bara tutte som gäller. Menvi ska verkligen försöka mer och mer, sägs att övning ger färdighet, så han kanske tar flaska snart..

Emelinda 071218 och Birk 110221
  • Mellanmjölkens land

Synd... Suger han på andra saker om han är hungrig? Typ era fingrar? Det gör vår dotter så lite hoppas man väl på att det ska funka

• Familjen L

Våra fingrar hugger han nästan efter, likaså våra näsor. Men napp tar han inte, iaf inte speciellt mycket. Han kan suga lite på napp, men efter en kort stund ligger den brevid honom igen.
    Hur gammal är din dotter?

Det hade varit bra om Birk tog flaska, just för att då kan pappa ta honom en stund och jag får då vara med storasyster. Men nu vill han inte ta en plastflaska i munnen, och sked har vi testat lite med efter då han blev förbannad på att han fick flaska. Det gillades inte speciellt mycket med sked. Bara mina tuttar som gäller.

Han högg verkligen efter mina böst, då vi hade försökt med flaska en dag. Han var riktigt förbannad på denna flaska..

Emelinda 071218 och Birk 110221
  • Jondin

Funkade inte för oss tyvärr. Hon bara skrek. Vanlig flaska funkade däremot, och störde inte amningen som tur va. Numera vägrar hon vanlig flaska också (hon är snart fem månader nu). Så nu har hon fått på sked de två gånger jag varit borta. Funkar halvbra.

• infragilis

Japp. Mitt knytt hatar den. Köpte en för att det skulle vara lättare för flaskvägrare, men den funkar ännu sämre.

• Nelah

Här har du en som den fungerar alldeles utmärkt för :)
    Vi varierar mellan den och Dr Brown, främst för att minska mängden luft som han sväljer. Calma fungerar jätte bra för oss och jag tycker att det är bra att den ska efterlikna bröstet och att han får jobba lite för att maten ska komma.

Jacob 2011-05-18 <3
  • Golden Robot

Ännu en som den funkat bra för. Vår tjej tar i och för sig det mesta.. Vi koppmatade henne innan vi skaffade Calman och det gick jättensabbt när hon bara fått öva några gånger. Viktigt att försöka få in armarna i en handduk dock, för annars slår de ut det innan du ens kommit i närheten med maten, hehe. Slabbigt blir det, så Calman funkar ju bättre förstås. Jagt ångrar inte vårt flaskköp, även om den är ofantligt dyr jämfört med andra flaskor. Helammar nu så flaskan används inte f n dock. Vi körde flaska framförallt när hon var mellan två och åtta veckor gammal.

• Naura

Vår tjej älskade Calma nappen när hon åt från flaska! De använde den direkt på BB som komplement till amning och hon har ändå jätte bra sugteknik vid bröstet. Nu har jag så mkt mjöl så vi har inte använt flaskorna på typ 5 veckor, men behövde göra det i helg, men då totalvägrade hon. Testade olika flaskor vid olika tillfällen, hon gillade ingen. Men hon hatar tutte oxå så nu verkar inget annat än bröstet duga.

Men jag rekommenderar Calma nappen, väl värd pengarna!

Svar på tråden Nån som testat Calma nappflaska som komplement till amning?