pergotime och metformin
Orolig och behöver svar på några frågor!
Jag och sambon har försökt och bli gravida i 3 år utan resultat.Jag fick diagnosen pco för ca 2 årsen. Jag har ett barn som är 11år, sambon har 2 barn som är 9 och 7 år sen.
Min vanlige läkare hade sem föra måndagen så jag kom till en annan, hon såg att jag skulle ha ägglossning 2 dagar senare och sa att skulle jag bli gravid så skulle jag sluta med Metformin, hon skrev ut pergotime också om det inte skulle ta sig.
I onsdags (och torsd) när jag skulle ha ägglossning fick jag små blöddningar,fredagen vanlig blöddning som slutat nästan helt nu.
Har varit hos min vanlige läkare idag som sa att jag kunde börja med pergotime idag för dom 2 förste dagarna räknades inte??!
Nu till mina frågor: Min förste läkare sa att jag skulle fortsätta att äta metformin fast att jag blir gravid annars var risken att man fick missfall.
Den andre läkaren sa tvärt om. Vem ska jag tro på?
Jag har läst att man inte ska äta pergotime om man har haft någon i släkten som har haft livmodercancer, stämmer det? Min mamma dog av det och det har jag informerat om men dom säger att det är bara om man äter pergotime under lång tid som det kan hända något!
Jag har frågat om spolning men det gör man inte säger dom, fast att jag har en liten utbuktning på vänster sida och det alltid gör ont där, men dom ser ju inte allt på vanligt vag-ultraljud! Vet inte vad jag ska göra eller om jag ska vända mig till en annan läkare, vill inte stoppa i mig tableterna om det är skadligt, jag har en son att tänka på också som bara har mig!
Tacksam för svar, blev lite långt ....