• Anonym

Äntligen icke-rökare, nån som läst??

Fick boken i födelsedagspresent o det är väl gissningsvis den bästa presenten nånsin. Läste ut den igår o fimpade därmed igår. Men idag så tänker jag bara på cigg, cigg, cigg!!! Försöker tänka tt det gör inte ont nånstans, det är ciggen som gör mej såhär o det är därför jag ska hålla mej borta. Men vart jag än ser så ser jag ciggen, hehe. Går det över? Har läst lite extra i vissa kapitel idag och jag vill verkligen lyckas.

• Svar på tråden Äntligen icke-rökare, nån som läst??
  • Goonie

Har inte läst boken, men det är klart att det går över. Det gäller bara att vilja sluta röka mer än man vill röka. MEN, en gång rökare, alltid rökare. I vissa situationer blir jag fortfarande röksugen (och feströker någon gång). Något som jag inte tror hade hänt om jag aldrig provat. Så en rökare är man alltid... egentligen.

• Anonym

Vad duktig du är! Klart du klarar det! Jag har varit rökfri i 7 veckor plus 2 dagar idag! Om jag klarar det kan du det! Bara att sätta upp mål och tänka om jag klarar 2 veckor får jag det här, osv :) den här veckan eftersom jag har varit rökfri snart 2 månader fick jag en svindyr jätte snygg vår/sommar/höst jacka! Som jag aldrig hade haft råd med egentligen :) Och i slutet av juni får jag en tandblekning av mina föräldrar för att jag är så duktig! och ja jag är över 25 :) Men fortfarande bortskämd :) Är man enda flickan så är man :)

• Anonym
    Goonie skrev 2011-05-25 15:29:36 följande:
    Har inte läst boken, men det är klart att det går över. Det gäller bara att vilja sluta röka mer än man vill röka. MEN, en gång rökare, alltid rökare. I vissa situationer blir jag fortfarande röksugen (och feströker någon gång). Något som jag inte tror hade hänt om jag aldrig provat. Så en rökare är man alltid... egentligen.
    Fast om du läser boken så kommer du upptäcka att en gång rökare - alltid rökare inte stämmer. Alltså jag vill verkligen inte röka! Mår fysikt illa om jag tänker mej att tända en cigg, ändå så finns tankarna där hela tiden.
    Anonym skrev 2011-05-25 15:51:57 följande:
    Vad duktig du är! Klart du klarar det! Jag har varit rökfri i 7 veckor plus 2 dagar idag! Om jag klarar det kan du det! Bara att sätta upp mål och tänka om jag klarar 2 veckor får jag det här, osv :) den här veckan eftersom jag har varit rökfri snart 2 månader fick jag en svindyr jätte snygg vår/sommar/höst jacka! Som jag aldrig hade haft råd med egentligen :) Och i slutet av juni får jag en tandblekning av mina föräldrar för att jag är så duktig! och ja jag är över 25 :) Men fortfarande bortskämd :) Är man enda flickan så är man :)
    Duktig du är! Tyvärr tror jag inte det skulle funka för mej.. Men jag ska klara det ändå!
  • Anonym (Life is great.)

Klart du kommer klara det! och jag håller med dig en gång röker inte alls alltid rökare...och med rätt pepp så kommer du klara det!!  jag tänker varje gång jag vill ge upp, att WTF jag är väl inte så jävla svag att jag låter en cigg vinna över mig! Inte faan är jag svag!!! Typ så så att jag ska bli arg och motiverad!

(jag är den som skrev att jag har varit rökfri i 7 veckor)

• Goonie
    Anonym skrev 2011-05-25 15:58:05 följande:
    Fast om du läser boken så kommer du upptäcka att en gång rökare - alltid rökare inte stämmer. Alltså jag vill verkligen inte röka! Mår fysikt illa om jag tänker mej att tända en cigg, ändå så finns tankarna där hela tiden.
    Anonym skrev 2011-05-25 15:51:57 följande:
    Duktig du är! Tyvärr tror jag inte det skulle funka för mej.. Men jag ska klara det ändå!
    Men bara för att det står så i boken så är det ju inte fakta som stämmer in på alla. En som varit rökare kommer alltid ha mkt lättare att ta en cigg än någon som aldrig rökt... tror jag. Det är iaf vad jag upplevt med mig själv och andra.

TS hur går det för dig?

Goonie hur länge har du varit rökfri? bara nyfiken :)

• ego

Jag började läsa boken 6:e juni förra året och den 8:e juni i år ska jag fira ett år som icke-rökare! Jag klarade inte ens av att sluta röka när jag var gravid så rökfri blev jag först när sonen var ett halvår gammal...

Men visst, de första dagarna var lite jobbiga men som det faktiskt står i boken, nikotinet är redan borta ur kroppen, suget sitter i huvudet och du vill ju inte röka så varför låte "suget" vinna?

Lycka till...det blir verkligen lättare!!!

Smärta är oundvikligt...lidande är frivilligt
  • eeeee

det går över! allt sitter i huvudet, när det kommer till kritan. du klarar det!

• Goonie
    Anonym (Life is great.) skrev 2011-05-26 09:10:26 följande:
    Goonie hur länge har du varit rökfri? bara nyfiken :)
    Tre år kanske.
Svar på tråden Äntligen icke-rökare, nån som läst??