• vackrastarflow

statiskt hår... blir galen!

finns det nån vänlig själ här som har nåt bra tips på vad man kan göra åt statiskt hår? jag håller på att få ett nervöst sammanbrott för det är hela tiden, och det gör att varje gång jag rör någon så får den stackaren också en stöt. hjälp!!

• Svar på tråden statiskt hår... blir galen!
  • Runguska

Jag har köpt spraybalsam att ha på håret efter dushen i vått eller torrt hår. Det har hjälpt mig troligt mycket. Jag använder dock balsam då jag duschar också så det blir dubbelt upp.

• Våra Liv

anvnder du balsam?
    mitt fgrsvan då

• Hannah74

Ett bra tips om du inte redan gör det är att använda sköljmedel när du tvättar, jag märker det sirekt om jag har missat det för då kletar håret i hela ansiktet sen av statisk elektrisitet..

• Poena

Använd leave-in balsam i håret eller fuktkräm (alt. glanscreme)

För att få ner de här ministråna som står upp så får man ta till plattång

• Förhoppningar

Jag har ett glansvax som jag köpt hos min frisör. Kommer inte ihåg märket, tyvärr. Kan kolla upp det om du vill veta.
    Vaxet är toppenbra. Kostade under 200 kr och är superdrygt. Prata med din frisör - han/hon kan säkert rekommendera ngt som passar just ditt hår.

• vackrastarflow

tack för alla bra tips! jo jag har använt balsam hela tiden, jag har precis köpt hästschampoo (fock höra att sånt skulle vara bra) och det funkar helt okej. det är ju mycket för glans, så det kanske hjälper. men det här glansvaxet blev jag intresserad av. tack återigen!

• Brollie

Jag har en kanon glanskräm i märket Matrix- glowtrix heter den. Sedan har jag Lanza i leave in, alla är bra! Är inte frizzy i vinter iallafall!

• vackrastarflow

najs, problemet är ju att jag bor i USA... men jag har BedHead för smooth, shiny hair, som jag provade i Sverige, men köpte i USA. Har inte använt det på ett tag och har glömt bort det lite, det funkar kanske.

Svar på tråden statiskt hår... blir galen!