Bo i Kävlinge? Hur är det?
Hur är det att bo i Kävlinge med småbarn? Hur är kvalitén på dagis, skola osv? Vilka/vad för slags människor bor i Kävlinge?
Hur är det att bo i Kävlinge med småbarn? Hur är kvalitén på dagis, skola osv? Vilka/vad för slags människor bor i Kävlinge?
jag är från Malmö och Kävlinge klingar inte väl i mina öron. Jag kan eg inte säga varför, jag känner ingen därifrån, men jag skulle inte flytta dit. Bra svar va?
Vi bor i Kävlinge för tillfället (sen 6 år tillbaka), men kommer att flytta härifrån så fort vi får barn och det är dags för förskola/skola. Det finns inte mycket "nytänk" i denna kommunen tyvärr och som sagt här ovan så är skolorna under all kritik. Dock så ska hela kommunens skolor granskas under hösten, kanske blir det bättre efter det?
Husen är prisvärda, det finns en hel del bostadsräter med bra prisläge. Skatten är väldigt låg och kollektivtrafiken har äntligen börjat bli lite bättre.
Det finns fina promenadstråk längs ån.
Rent generellt är det en okej "håla" att bo i, men här är inte så mycket att göra förutom just att bo...