• thebettygirl

Kostnad på plåtarbete och tips

Jag har lyckats buckla till min bil och skulle nu behöva fixa till detta. Det är en buckla i plåten vid ena bakdäcket och nu undrar jag om det finns någon här som dels har tips om något bra ställe där jag kan få detta fixat. Sedan så undrar jag om det är någon som har ett hum om vad det kan komma att kosta. Tyvärr så är bilen bara halvförsäkrad (dumt, jag vet!) och jag vill inte behöva lägga ner en halv förmögenhet på att fixa detta.

• Svar på tråden Kostnad på plåtarbete och tips
  • SVejsan

Är det ett äkta plåtarbete eller är det massa plastdetaljer som spruckit?
    Behövs omlackning....
    Eller är det en lätt buktande buckla som man kan "dra ut" eller är det byte som gäller?

Mycket parametrar...
    Allt från 500 spänn till 3-5000 kronor! (och mer därtill)

• thebettygirl
    SVejsan skrev 2011-05-27 09:12:25 följande:
    Är det ett äkta plåtarbete eller är det massa plastdetaljer som spruckit?
    Behövs omlackning....
    Eller är det en lätt buktande buckla som man kan "dra ut" eller är det byte som gäller?

Mycket parametrar...
    Allt från 500 spänn till 3-5000 kronor! (och mer därtill)
    Det är lite plast som spruckit och bucklan ska tydligen gå att fixa till utan att byta. Sedan är färgen avskavd på ett ställe så det behövs omlackering. Har varit hos några och fått några offerter och den billigaste ligger på 4000 och den dyraste på 23 000. Vet inte alls vem jag ska anlita eller hur jag ska tänka. Det är ju ändå en hel del pengar det handlar om, särskilt i det sistnämnda alternativet... Hade gärna fått någon rekomenderad så hade det känts lite säkrare att lämna in och lägga ut så pass mycket som det tydligen kommer att bli
Svar på tråden Kostnad på plåtarbete och tips