• Isalel

Sendrag- hur förebygger man?

Får jättemånga sendrag i vader och fötter varje dag och nu börjar det göra ont fast jag inte ens har sendraget!

Hur sjutton gör man för att undgå att få sendrag?
    Finns det nå huskurer?

• Svar på tråden Sendrag- hur förebygger man?
  • Lindreas

Att äta mycket bananer ska tydligen hjälpa, magnesiumet är visst bra. En del säger att järnbrist kan ge fler sendrag, men jag vet inte jag...

• Isolde11

Jag hade samma bekymmer, men det gick över när jag började dricka brustabletter med magnesium. Finns på ica och coop, i såna där rör för en billig peng!

• tufia

Ett sånt där "hokuspokus-trick" som kan fungera är att ha bestick under madrassen i sängen. Fast för tillfället har jag glömt om det ska vara gjorda av silver eller rostfritt... :)

• Lindreas
    tufia skrev 2011-05-25 20:19:06 följande:
    Ett sånt där "hokuspokus-trick" som kan fungera är att ha bestick under madrassen i sängen. Fast för tillfället har jag glömt om det ska vara gjorda av silver eller rostfritt... :)
    Lika bra att lägga in hela besticklådan.
  • Isalel
    tufia skrev 2011-05-25 20:19:06 följande:
    Haha det låter mindre skönt :)
    Isolde11 skrev 2011-05-25 20:15:22 följande:
    Jag hade samma bekymmer, men det gick över när jag började dricka brustabletter med magnesium. Finns på ica och coop, i såna där rör för en billig peng!
    Vad bra då!
    Då får jag väl ta och inhandla det och hoppas att det är effektivt för det är inte kul att behöva hoppa ur sängen flera gånger per natt!

Tack allihop för tipsen :)
  • Tingeli

magnesiumet frist har jag oxå hört men har hört att man kan få det av vätskebrist med!

• Mii

Drick mycket vatten! vätskebrist gör det värre...

Svar på tråden Sendrag- hur förebygger man?