• Anonym

Flimmer i ögat såg ingenting...gravid i v 30 HJÄLP!

Var o handlade förut och kände att jag under dagen haft ont typ i ögon hålan( har linser)
    har aldrig varit med om detta då jag byter linservarje dag och går på regebundna kontroller och mina ögon ser bra ut säger dem.

för ca en månad sen flimmra det framför ögonen det gick bort efter ca 10 min, nästan som det bubbla och jag ingenting.

idag kom det igen, det höll i sig i ca 30 min mest på ena ögat och jag har fortfarande ont bakom ögonen i hubudet.
    är extremt trött och är gravid med trean i v 30 nått jag bör oro mig för

har haft exrema smärsamma samandragningar som gått över efter nån timme med alvedon och krmper i benen så jag vaknat natte tid, inte för jag vet om det finns nått samband eller inte?

• Svar på tråden Flimmer i ögat såg ingenting...gravid i v 30 HJÄLP!
  • Anonym

Det här tycker jag att du ska söka för. Det skulle till exempel kunna vara migrän men även annat eftersom det är symptom från nervsystemet du beskriver. Som gravid finns vissa ökade risker för proppsjukdomar och det är viktigt att du får symptomen ordentligt genomgågna och att du blir undersökt av en läkare.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-25 20:56:36 följande:
    Det här tycker jag att du ska söka för. Det skulle till exempel kunna vara migrän men även annat eftersom det är symptom från nervsystemet du beskriver. Som gravid finns vissa ökade risker för proppsjukdomar och det är viktigt att du får symptomen ordentligt genomgågna och att du blir undersökt av en läkare.
    vad för läkare söker jag, vanlig akut sjukvård eller förlossning?
    Nån sade att det var tecken på havandeskapsförgiftning, bör jag söka idag?
  • Anonym

nån mer? ringer 1177 nu

• Ramborg

Jag hade liknande för några veckor sedan, är gravid i v 29 nu. Det började med en skimrande flimrande fläck i synfältet som blev större och större och till slut täckte halva synfältet. Om jag tittade rätt på fläcken såg jag inget, bara i vitögat runt fläcken. Har aldrig haft liknande men maken sa att hans migränanfall alltid börjar så. Så jag tog två Alvedon och sov några timmar och sedan var det borta. Märkligt.

Det låter som något liknande som du upplever.

• Oreos

Jag har precis lika när jag får migrän, fast jag är inte gravid..

• Anonym

okej, tack alla för svar, kanske inte behöver oroa mig?

• WimZy

Jag hade så fast jag inte var gravid och diagnosen hos ögonläkaren var ögonmigrän.

• Mystic noblesse

Jag hade så när jag var gravid och det sa min bm att det kunde bero på havandeskapsförgiftningen jag hade. Nu säger jag inte att det är så. Har du ont i magen? Huvudvärk ofta?

• CillowP

Sök nu!
    Det kan vara havandeskapsförgiftning, och det är inget att skoja med!

Har du lagt på dig vätska snabbt? Ont i huvudet? Havandeskapsförgiftning kan komma snabbt.

Det kan, som flera säger även vara ögonmigrän, jag hade det och det gick som ett zickzackmönster kring hela synfältet, men det hade jag även innan graviditeten.

Ring sjukvårdsupplysning, vad som helst, men sök kvalificerad hjälp!

• Anonym
    CillowP skrev 2011-05-25 21:40:07 följande:

Sök nu!
    Det kan vara havandeskapsförgiftning, och det är inget att skoja med!

Har du lagt på dig vätska snabbt? Ont i huvudet? Havandeskapsförgiftning kan komma snabbt.

Det kan, som flera säger även vara ögonmigrän, jag hade det och det gick som ett zickzackmönster kring hela synfältet, men det hade jag även innan graviditeten.

Ring sjukvårdsupplysning, vad som helst, men sök kvalificerad hjälp!

Sökte hjälp igår, fick göra ctg kurva och bebis mådde bra!
    tog infektions prover som var okej, hade dock UVI och detta kunde ha att göra med det magont jag kännt.
    blodtrycker var bra och plus 1 protin....
Svar på tråden Flimmer i ögat såg ingenting...gravid i v 30 HJÄLP!