• Chardonnay

    Mer kissnödig efter förlossning ?

    Jag undrar bara om någon mer upplever att ni måste kissa oftare efter er förlossning ? Jag födde barn för 9 månader sedan och har varit jättenoga med knipövningar. Dock har jag inte tänkt på att öva att knipa med kissblåsan specifikt. Har bara knipit och då har jag antagit att själva kissblåsan "hängt med". Men jag har aldrig kissat så mycket och ofta som de sista 9 månaderna....nån mer med samma problem ?

  • Svar på tråden Mer kissnödig efter förlossning ?
  • skg

    för mej var de tvärt om kände aldrig att jag behövde, speciellt  första tiden, och nu 4 mån senare känns det som vanligt igen,har knappt knipigt nåt alls..

  • Skruttet

    Jag med! Det tog lång tid efter det att jag födde sista barnet innan jag slutade vakna på nätterna för att gå upp och kissa. Jag vaknade flera gånger per natt av att jag behövde gå på toa. Jag tror faktiskt att det tog så lång tid som två år! Jag upplevde det precis som du, att jag behövde gå ofta - dag som natt.


    Livet består inte av att vänta ut stormarna. Det handlar om att lära sig dansa i regnet.
  • Fröken W

    Känner också igen mig till viss del. Mina amatörtankar är att första dagarna, kanske veckorna, så kissar man mycket för att bli av med all vätska som man samlat på sig under graviditeten. Sen senare så har jag druckit rätt mycket vatten då jag blir väldigt törstig när jag ammar. Och dricker jag mer så är det väl inte konstigt att jag kissar mer. Att man vaknar på nätterna har man gjort under så lång tid sen, både under graviditeten och sen nu efteråt, så då har väl kroppen ställt sig in på att vakna på nätterna för att kissa och därför tar det ett tag innan den vänjer sig vid att den inte behöver det.

    Min yngsta är 8,5 månader nu. Minns inte om jag hade slutat vakna på nätterna sen storasyster kom (3,5 år).

    Som sagt, bara min hobbyteori. :)

Svar på tråden Mer kissnödig efter förlossning ?