• CamillaJ

RÅD om hur man får bort det sista "fettet" på magen?

Går det att får bort det sista ? Kan man få en platt mage igen? Fy känns som vad jag än gör så blir det ingen förändring.

Så hoppas att nån ha nåt bra träningstips eller kost tips för att få bort det sista "lösa skinnet" hörde på TV att endast gick att ta bort med plastikoperationer. :((((

Isak -05 & Albin -06 & Tuva -10
  • Svar på tråden RÅD om hur man får bort det sista "fettet" på magen?
  • KMJ

Det kan ju va så att du har delade magmuskler vilket är vanligt efter en graviditet. Är det så, så måste du träna magen på ett visst sätt för att få ihop magmusklerna igen, genom statisk träning tex plankan absolut inte situps.

Jag har hittat bra info och träningstips från Olga Rönnbergs blogg och hemsida.

http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/tag/promenad/ Rulla ner lite till hennes mini guid så kan du se hur du tränar upp magen.

http://www.mammafitness.se/se/produkter/magtraningsprogram-for-nyblivna-mammor-2040116 Här finns många bra tränings tips och workshops man kan gå på kostar dock en hel del. Hon har även kortare videos med bra träning som är gratis.

Lös hur får du nog stå ut med.

• Southern Belle

Det går tyvärr inte att punktträna bort fett... Den långa vägen, fettförbrännande träning samt ett sunt leverne är det som gäller. (LCHF påstås vara effektivt för att få bukt med magfettet!). Stress gör också sitt eftersom stresshormonet kortisol bidrar till bukfett så vet du med dig att du har en stressig vardag kan det vara läge att börja träna avslappning! Genom raska promenader i naturen slår du två flugor i en smäll - det ger motion och är avstressande!

Är det överflödigt skinn du har är det nog sant att en plastikoperation är behandlingen som krävs...

För övrigt håller jag med ovanstående - kolla om du har delade bukmuskler och träna magen på rätt sätt för att inte förvärra det hela!

Lycka till!

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle

Googla på "Tupler" och "mama" så kommer det upp en länk till tidningen mama med bra övningar! Skulle länka men av nån anledning gick det inte....

• NiXxI

Kommer med en sen input.
    Jag började med tupler för två veckor sedan, min minsta är nu två år och lilla bullen på magen hade inte gett sig.
    Så jag googlade och kom över just info om Tupler.
    Provade att känna om jag hade delade magmuskler och minsann >>> tre fingrar i bredd fick plats med god marginal mellan magmusklerna.
    Så jag började genast...enbart med att dra in magen vid naveln, lät "hissen" åka upp ett par våningar och sedan knep jag.
    Två veckor senare är jag nästan helt platt och jag får knappt genom ett finger mellan magmusklerna.

Så, Tupler funegrade så jäkla bra att jag knappt fattar det själv!
    Kan lägga in en bild om du vill nu i efterhand, har dock ingen före...trodde ju aldrig att resultatet skulle bli så här och så fort Förvånad 

jahapp
  • Southern Belle
    NiXxI skrev 2011-06-16 08:25:26 följande:
    Kommer med en sen input.
    Jag började med tupler för två veckor sedan, min minsta är nu två år och lilla bullen på magen hade inte gett sig.
    Så jag googlade och kom över just info om Tupler.
    Provade att känna om jag hade delade magmuskler och minsann >>> tre fingrar i bredd fick plats med god marginal mellan magmusklerna.
    Så jag började genast...enbart med att dra in magen vid naveln, lät "hissen" åka upp ett par våningar och sedan knep jag.
    Två veckor senare är jag nästan helt platt och jag får knappt genom ett finger mellan magmusklerna.

Kan lägga in en bild om du vill nu i efterhand, har dock ingen före...trodde ju aldrig att resultatet skulle bli så här och så fort Förvånad 
    Härligt! Jag har också hört att det kan ge resultat snabbt!
  • heter
    NiXxI skrev 2011-06-16 08:25:26 följande:

Menar du att du drog in magen med inandning eller hur jag nu ska kalla det? Och att det är allt man gör? Hur länge och ofta ska man hålla på?
  • NiXxI
    heter skrev 2011-06-19 16:04:59 följande:
    Menar du att du drog in magen med inandning eller hur jag nu ska kalla det? Och att det är allt man gör? Hur länge och ofta ska man hålla på?
    Japp, drog in magen vid naveln, sedan drog jag inifrån och upp så att säga och där knep jag ihop musklerna....Jag gör det så ofta jag bara kan, kanske mot 100 ggr per dag. 
    jahapp
Svar på tråden RÅD om hur man får bort det sista "fettet" på magen?