• affi

Kostnad för linser?

Kanske fel kategori men jag hoppas på att få svar iaf!
    Funderar på att börja med linser och undrar vad det kostar på ett ungefär?!

• Svar på tråden Kostnad för linser?
  • Luloo

jag har brytningsfel på ena ögat och bara för det kostar det 420kr för en månad (engångslinser)
    6 månader med månadslinser kostade 777kr om jag inte minns fel, men tycker det är sjukt smidigt med engångs och slippa tvätta dom osv...

men har man normalsyn kostar det inte mer än typ 200 eller nått

★min lilla stjärna★16/6-08★
  • affi

Tack!
    Jag har också brytningsfel. Om man bara vill ha linser ibland kanske engångs är ett bra alternativ? 

• Luloo

ja då är engångs det smidigaste för dig, det är bara öppna förpackningen och sedan slänga linsen när du lägger dig, annars får du göra rent och krångla innan du kryper ner i sängen...

men ekonomiskt tjänar du på och köpa månadslinser... för mig kostar det i regel 15kr per dag jag använder mina linser.. men helt klart värt..

★min lilla stjärna★16/6-08★
  • affi

Ja, jag vill ju helst komma undan så billigt som möjligt!
    Det ska bli spännande att se om linser är något för mig. Jag är så trött på glasögon nu!! 

• Lillsnorre

Jag använder måndslinser ( 6 mån )  från Synsam. Fick betala för 1 kartong ( för varje öga )  för 580 kr nånting.
    Priset är ju beroende på vad för sorts linser du behöver.
    Jag har också brytningsfel på ena ögat.
    Med synundersökning en annan gång, fick jag betala 1100 kr. Med färgade linser fick jag betala 2000 kr.

• frökenelisabeth

Jag har linser, också med brytningsfel. Tycker engångslinser är en av världens mest fantastiska uppfinningar. Månadslinser har jag också provat, men "once you go engångs you never go back" eller hur det nu heter...

Jag betalar runt 270 kr i månaden, men jag har bara lins på ena ögat.  

• Silvera

Gå till en linsoptiker så att du får "receptet" på vilka linser som passar dina ögon, och så att du får rätt styrka för höger och vänster öga. Sedan kan du köpa linserna på nätet, till ett bra pris. ( Testa prisjakt, för att få ett hum om bra priser.)
    Själv skickade jag efter 90 st endagslinser häromdagen, och det kostade 329kr inkl frakt. Jag använder bara linser ibland, och främst på sommaren, så jag behövde inte fler. 

Sedan finns det givetvis dyrare och billigare linser. Efter att du har blivit van med linser, kan du ju själv prova andra sorter när du näthandlar. (bara du har koll på styrkor och baskurvor, vilket optikern ska tala om för dig)

• Lillsnorre

Vad tror ni på att operera ögonen så slipper man både glasögon och linser?
    Har hört att det faktiskt funkar och är bra Glad

• Lillsnorre
    Silvera skrev 2011-05-25 23:22:29 följande:
    Gå till en linsoptiker så att du får "receptet" på vilka linser som passar dina ögon, och så att du får rätt styrka för höger och vänster öga. Sedan kan du köpa linserna på nätet, till ett bra pris. ( Testa prisjakt, för att få ett hum om bra priser.)
    Själv skickade jag efter 90 st endagslinser häromdagen, och det kostade 329kr inkl frakt. Jag använder bara linser ibland, och främst på sommaren, så jag behövde inte fler. 

Sedan finns det givetvis dyrare och billigare linser. Efter att du har blivit van med linser, kan du ju själv prova andra sorter när du näthandlar. (bara du har koll på styrkor och baskurvor, vilket optikern ska tala om för dig)
    Vad billigt. Vart beställde du dina? :)
  • Silvera
    Lillsnorre skrev 2011-05-25 23:23:57 följande:
    Vad billigt. Vart beställde du dina? :)
    Jag beställde hos Lensway.se igår, och fick dem i brevlådan i dag... Förvånad snabbt!

Jag har ingen särskilt ställe jag beställer ifrån, jag jämför priserna online, så jag får de så billigt som möjligt.
    Och i går var Lensway billigast på Focus Dailies. Glad
  • Mollzor

Jag använder månadslinser som man kan sova med. Man har i dem en hel måndag och behöver inte plocka ut dem. Kostar strax under 200kr/mån.

• mammsilon

min sambo har lite olika fel och han har haft engångslinser som han betalar halvårsvis och det har kostat 3300..nu fick vi byta till månadslinser det blev helt enkelt för dyrt, nu betalar han 800 kr halvåret.

• Rafael90

Enligt min optiker skulle det bli alldeles för dyrt med engångslinser eftersom jag har brytningsfel och linserna måste specialtillverkas av nån anledning. Sex par månadslinser för ett halvår kostar runt 800 i alla fall, men varje år måste man ju göra synundersökning och det kostar 500, den undersökningen man gör för glasögon räknas inte heller utan man måste göra två separata Rynkar på näsan

• affi

Operation är något jag har funderat på men jag törs nog inte!!!!!

• wonderjennie
    Silvera skrev 2011-05-25 23:47:26 följande:
    Jag beställde hos Lensway.se igår, och fick dem i brevlådan i dag... Förvånad snabbt!

Jag har ingen särskilt ställe jag beställer ifrån, jag jämför priserna online, så jag får de så billigt som möjligt.
    Och i går var Lensway billigast på Focus Dailies. Glad

Jag har också testat lensway men dem var ju dyrast på mina linser! Förvånad Mycket dyrare t.o.m. men snabb leverans iofs.

Jag har testat Lensia.se och det funkade precis lika bra. Glad dock att jag inte har något jättesynfel så jag klarar mig undan från de dyraste special linserna...

• NilsT

Jag använder www.linsprinsen.se för att kolla vart mina linser är billigast. Får receptet från optikerna som jag är hos varje år på undersökning, kostar 295:-.

Är man sparanörd så är man Glad

Svar på tråden Kostnad för linser?