Gå ner de sista 5-7 tjuriga kilona, hur??
När jag var gravid för drygt ett år sedan gick jag upp cirka 20 kilo. Direkt efter förlossning i princip hade jag tappat 10 kilo och sen har jag tappat ytterligare sisådär 3-4 kilo efter det, så nu har jag ungefär 5 kilo kvar till det jag vägde innan graviditeten och sen skulle jag inte ha något emot att gå ner typ 2kg till då jag inte var i mitt livs form innan graviditeten heller.
Jag har försäkt i omgångar med LCHF, GI, äta mindre. Jag går promenader nästan varje dag och en period även sprang och tränade jag gympa två dagar i veckan. Då går jag ner ungefär 2kg till en och samma vikt där jag TVÄRSTANNNAR varenda gång. Det liksom helt låser sig vid den vikten! Och jag som har noll tålamod vad gäller det blir ju bara less. Jag kämpar på ett par veckor till, men det händer liksom ingenting. Hur sjutton ska jag få sptrutt på viktnedgången från den där vikten så att det liksom "släpper"??
Jag gissar att jag skulle behöva träna ordentligt för att det ska släppa, men det varken orkar jag eller vill lägga tid på. Man ska väl kunna röra på sig i vardagen och äta bra och också gå ner i vikt eller?
Vissa skulle väl säga att det är den vikten jag ska ha eftersom jag stannar där, då jag inte är överviktig. Men jag säger nej. Jag har alltid vägt typ samma hela mitt vuxna liv. Och det vill jag fortsätta med. Men då måste den där jädra platån släppa. Men hur???
Någon som vart med om något liknande, att vikten bara stannar av på samma ställe? Vad gjorde ni då?